Beslenmenin Selülitlere Etkisi
22 Nisan


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Beslenmenin Selülitlere Etkisi

Selülit, halk arasında geçen adıyla meşhur portakal kabuğu görünümü, östrojen hormonunun etkisiyle oluşabilen, aşırı ve dengesiz beslenme, kilo alımı ve hareketsizlik de devreye girdiğinde artan estetik bir sorundur. Derinin altında düzensiz bir şekilde aşırı derecede yağ birikmesi nedeniyle oluşur ve genellikle kol, bacak ve kalça bölgesinde toplanan bir dolaşım bozukluğudur. Selülitin oluştuktan sonra tamamen yok olması uzun ve zor bir süreçtir. Bu nedenle ortaya çıkmaması için yeterli ve dengeli beslenme yaşam şekli haline getirilmelidir. 


Yazın yaklaşmasıyla birlikte selülitlerin rahatsızlık verdiği bu günlerde kimimizi kilo verme, kimimizi sıkılaşma, kimimizi  ise selülit derdi sardı. Elbette iyi görünmek her yaş grubu ve her cinsiyet için çok önemli bir  motivasyon sebebidir. Diyet ve egzersiz, selülit görünümünü azaltmaya yardımcı olur. Kilolu yada zayıf kişi farketmeksizin herkeste görülebilir. Genetik faktörlerin yanı sıra çok fazla yağ, karbonhidrat ve tuz tüketen kişilerde selülit görülme riski fazladır.

Selülit Nedenleri;

Genetik faktörler

Düzensiz ve dengesiz beslenme alışkanlığı

Sağlıksız bir yaşam tarzı sürmek

Fazla kilolar,

Yetersiz su tüketimi

Aşırı kafein ve asitli içecek tüketimi

Sık sık kilo alıp vermek

Hareketsiz bir yaşam

Gebelik süreci ve doğum

Kadınlarda östrojen hormonunun fazla salgılanması

Yaşın ilerlemesine bağlı olarak cildin elastikiyetini kaybetmesi

Kullanılan birtakım ilaçlar

Vücuttaki birikmiş bazı zararlı maddelerin var oluşu (toksinler vb)


Nasıl Beslenmeliyiz ve Nelere Dikkat Etmeliyiz;

Gün içerisinde minimum 2 litre su tüketin.

Selülit oluşumunu tetikleyen aşırı yağlı besin tüketiminden kaçının. Katı yağlar ve margarin türevlerinden

olabildiğince uzak durun. Doğal, zeytinyağ  kullanın. Ceviz, çiğ fındık yada çiğ badem gibi  yağlı tohumlardan tüketin.

Aşırı miktarda tuz ve şeker tüketmeyin. Çayınızı kahvenizi şekersiz tüketin ve şerbetli tatlılar tercih etmeyin.

Alkol ve sigara kullanma alışkanlığınızı bırakın.

Düzenli olarak egzersiz yapın. Ve hareketi yaşam tarzı halinize getirin.

Hızlı kilo alıp vermekten mümkün olduğunca kaçının. Bilinçsiz ve yanlış diyet uygulamalarından kaçının!

Bir uzman desteği ile vücutta aşırı birikmiş olan yağlarınızdan kurtulun yani kilo verin.

Karbonhidratları azaltın. 

Daha az çikolata tüketin. Günde 2 küçük kare ( 10 gr ) çikolatayı geçirmemeye özen gösterin. Bitter ve katkısız, kaliteli çikolata yemeyi tercih edin.

Konserve ve salamura besinler tüketmeyin.

Kola ve meyve suyu gibi asitli şeker içeriği yüksek içeceklerin tüketimini sınırlayın.

Elinizden geldiğince dik oturmaya çalışın.

Besinleri yağda kızartmak yerine haşlama, fırında ve ızgara gibi pişirme yöntemlerini kullanın.

İspatlanmış diğer bir antioksidan besin olan yeşil çayı günde 2 fincan içmeyi unutmayın.

Stres, selülit oluşumunu tetikleyebileceğinden stresli bir yaşamdan uzak durun.

Düzenli egzersiz yapın. Haftada 3-4 gün 30-45 dk tempolu yürüyüş yapın.

Beslenme eğitimini üniversite diplomalı şekilde alan tek meslek grubu olan diyetisyenlerle beslenme şeklinizi düzeltin ve işin ehli  ellerde düzenli olarak, haftada 1 kere selülit masajı yaptırın.

Herkese sağlıklı, huzurlu bir yaz diliyorum.

Dyt. Mine M. Erkan
Sade Derma Estetik





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Yağ hücrelerinin etrafında sıvı toplanıp şişlik oluşturarak, cilt yüzeyinin portakal kabuğu görünümünü almasıdır.

G5 selülit masajı, manuel selülit masajı (el ile) işlemleri uygulanmaktadır.

G5 masajı kendi adını taşıyan aletle yapılır. Hızlı titreşimle ve iterek sıkıştırma yöntemi ile selülitli bölgelerin yakılmasını sağlar.

Cildin mezoderm tabakasına, dermiş ve hipodermise girecek şekilde, çok küçük iğne uçları sayesinde az miktarda enjeksiyon uygulanarak yapılması uygun görülen selülit tedavisidir.

Kas sistemi üzerinde hareket ederek cildin sarkmasını azaltır, kas elastikiyetini arttırarak selülitten kurtulunur.

Vakum ve radyo frekans sistemlerinin birleşimi ile oluşan uygulamada selülitli bölgeyi vakumlayan başlıktaki roller’ların radyo frekans ısısını cilt altına ileterek kolajenleri uyarıp kan dolaşımını hızlandırarak selülitli bölgeyi yeniden yapılandırır. Selülit gidermede başarılı sonuçlar oluşturan bir uygulamadır.

Selülitlerde 3 seanstan sonra %67 oranında bir azalma görülür. 

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.

Elektro therapi cilt yüzeyi, cilt altı dokuları ve derin kas gruplarının yüksek frekanslı elektriksel uyarılarla aktive edilmesidir. Elektro terapi sadece incelme için değil selülit tedavisinde de kullanılabilen son teknolojiye uygun bir tekniktir.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma