Chia tohumu zayıflatır mı?
12 Kasım


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Chia tohumu zayıflatır mı?

Bana en çok gelen sorulardan birisini açıklığa kavuşturmanın zamanı geldi !

Özellikle medyada chia tohumu zayıflatıyor gibi başlıklar görüp gerçekten doğru mu diye merak ediyorsanız sorunuzun cevabı bu makalede!

Cevaba geçmeden önce mucizevi olarak zayıflatıcı etkisi olduğu söylenen chia tohumunu biraz daha yakından tanıyalım.

 

Günlük ne kadar tüketebiliriz ?

Amerika Diyet Rehberi, günlük chia tohumu tüketiminin 2 yemek kaşığının (48gram) üzerine çıkmaması gerektiğini belirtmektedir.Aşırı tüketimine bağlı gastrointestinal problemlerle karşılaşılabilmektedir(kabızlık, şişkinlik, diyare vb.)

Bu nedenle her besinde olduğu gibi chia tohumu tüketiminde de denge önemlidir.

Gelelim sorumuzun cevabına:

Yüksek kalorili olduğundan ötürü kullanım miktarına dikkat edilmemesi kilo almaya bile yol açabilir. Ayrıca Chia Tohumu ile ilgili Amerika’da 12 hafta boyunca günde 50 gram Chia tohumu tüketen kişilerde zayıflama üzerinde herhangi bir etkisine rastlanmadığı gerçeği söz konusu.

Tokluk süresini uzattığına dair veriler olsa da bilim insanları tok tutma etkisinin lif içeriğine bağlı olduğunu, bunun diğer besinlerle de sağlanabileceğini düşünüyor. Özellikle lif açısından zengin olan meyve sebzelere ağırlık verilirse aynı derecede tokluk yaratılacağını düşünüyorlar.

Peki o zaman ne yapmalıyız ?

Tüm bu özelliklerine rağmen, chia tohumu da diğer tüm besin maddeleri gibi doğrudan diyet amaçlı kullanmamalıyız. Diyet yapmak ve fazla kilolardan kurtulmak için, planlı ve sağlıklı bir beslenmeye ihtiyaç vardır. Beslenme düzeni ve alışkanlıklarının düzenlenmesi ise ancak uzman bir diyetisyenin kişiyi incelemesi sonucu oluşturduğu diyet listesi ile yapılmalıdır.  Gelişigüzel yapılan diyetlerle sıklıkla başarısızlığa ulaşılır ve bu durum kilo vermekten vazgeçmeye varan bir süreç oluşturur. Yanı sıra kilo vermek için yapılan çeşitli uğraşlar sağlığımız üzerinden geçici ve kalıcı hasarlar oluşturabilirler.

 

Diyetisyen Büşra Demirdağ





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

info@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma