Cilt kuruluğuna iyi gelen beş besin
07 Ocak


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Cilt kuruluğuna iyi gelen beş besin

ISPANAK

Ispanakta bulunan A, C, E ve K vitaminleri cilt sağlığında önemli bir rol oynar. Protein ve vitamin açısından zengin bir besindir. Aynı şekilde doymamış yağları ve lifleri de bol miktarda içerir. Ispanak cildi besler, parlak ve pürüzsüz olmasını sağlar.  Ispanağın içeriğinde bolca bulunan A vitamininin erken yaşlanmayla savaştığı bilinir. 

BADEM

Badem son derece yüksek besin ihtiva eder. E vitamini, kalsiyumfosfordemir ve magnezyum açısından zengin bir kaynaktır. Ayrıca, çinko, selenyum, bakır ve niasin içerir. Diğer bütün türleriyle karşılaştırıldığında besin değerleri ve faydalı bileşenleri ile ön plana çıkmaktadır ve  cilde parlaklık verir, pürüzsüzleştirir

 

SU

Su vücudunuzdaki toksinleri temizler ve cildinizi nemlendirir. Cildimiz vücudumuzun dış etkenlere, virüs, bakteri ve toksik maddelere karşı en büyük silahı. Derimiz, yaşamın zorluklarına karşı vücudumuzu koruyan elastik bir sınır. Cildimizde yer alan su, vücuttaki toplam suyun yüzde 20'sini oluşturur. Normal iklim koşullarında derimiz günde yaklaşık 400 ml su kaybeder. Derinin kusursuzluğu, esnek ve elastik doğası değişik tabakalarındaki su miktarına bağlıdır. Epidermis adı verilen derimizin en üst katmanını oluşturan ölü hücreler, esnek kalabilmek için suyla birleşmesi gereken keratin adında lifli bir protein içerir. Yüzey kurudukça esneklik kaybolur, su kaybı cildimizin erken yaşlanmasına yol açar. Bu yüzden cildin nemlendirilmesi büyük önem taşır. Su cildi nemlendirir. Parlaklık verir.

AVAKADO

Avokado da cilt kuruluğunda kullanılan etkili besinler arasındadır. Cildin kaybettiği nemi geri kazanmasını sağlar. Cilt için en yararlı vitamin olan E vitamininden yüksek miktarda içerir. Cilt kuruluğu ile savaşmaya yardımcı olan bir madde olan biotin içerir. Ayrıca tekli doymamış yağlar içerir ve cilt içerisine nemi hapseder.

 

BROKOLİ

Brokoli A, B1, C ve E vitaminleri bakımından oldukça zengindir. Özellikle de içerdiği A ve E vitaminleri cildin hücre zarlarını korur ve ultraviyole radyasyon hasarı önleyici özellik gösterir. Bu sebeple de cildinizin sağlıklı kalır, esnekliğini ve canlılığını korur. Brokoli; cilt ve deride yaşlanmaktan, sağlıksız beslenme ve yaşam koşullarından dolayı meydana gelen hasarı tamir etmek için gerekli olan glukorafaninin maddesini bolca içermektedir. Cildin daha hızlı yenilenmesini sağlar.

 

Diyetisyen Merve Ölmez

 





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

info@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma