Ciltteki güneş lekelerine iyi gelen 6 altın besin
25 Temmuz


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Ciltteki güneş lekelerine iyi gelen 6 altın besin

Sağlıklı beslenme ile gelen cilt güzelliği... Doğru ve bilinçli beslenerek güzelliğinizi koruyun. Cilt lekelerine iyi gelen besinler hakkında kısa bilgilendirme yaptık.

Kivi

Cilt sağlığında bol meyve ve sebze tüketimi son derece önemlidir. Özellikle de C vitamini... Kivi, C vitaminden zengin bir meyvedir. 100 gr kivide, günlük ihtiyacınızı karşılamaya yetecek kadar (90 mg) C vitamini bulunur. C vitamini serbest radikallerle savaşarak cildin gençleşmesine katkı sağlar ve nem verir. Ayrıca kolajen sentezini arttırır. Bu yüzden kivi dışında portakal, mandalina, greyfurt, brokoli, maydanoz ve kuşburnu gibi gıdalar da tüketebilirsiniz. Kolajen etkisi sayesinde hücre yenilemesinde önemli rolü vardır ve ciltte oluşan lekelerin rengini açarak git gide kaybolmasını sağlar.

Fındık

E vitamini bir antioksidandır. Bu nedenle ciltteki “foto-yaşlanma”yı ve UV ışınlarının yarattığı tahribatı önlenmede fayda sağlar. Ayrıca cildin nemlenmesine ve yumuşamasına da katkı sağlar. Bir insanın günlük E vitamini ihtiyacı ortalama 8-10 mg. E vitamini başta tahıllar olmak üzere ıspanak, kabak, lahana, marul gibi yeşil sebzelerde, zeytinyağı, balık yağı, fındık, ceviz, ton balığı, sardalye, yumurta sarısı, domates ve patateste bol miktarda bulunur. Ancak özelikle bir avuç fındık günlük E vitamini ihtiyacını büyük oranda karşılar.

Somon balığı

Somon balığı cilt elastikiyetini artırma özelliği bulunan bir tür karotenoid olan astaxanthin içerir. Bu içerik yüzdeki derin çizgilerin oluşmasını engellemeye yardımcı olur. Haftada 2 kez ızgara somon balığı yemek cilt için son derece faydalıdır. Ayrıca günümüzde en etkili antiaging yöntemlerden biri olan somon dna'sının mezoterapi yöntemiyle cilt içine uygulanması, hacminin 10 bin katı suyu tutarak, cildin nem dengesini sağlar. Bu sayede yıpranan ve kuruyan cildi onarır ve derin kırışıkları önler.

A vitamini bulunan besinler (ISPANAK)

A vitamini cildin kolajen sentezini arttırır, gergin olmasına katkı sağlar ve su tutma kapasitesini yükseltir. Balık yağı, yumurta, süt, karaciğer, tereyağı ve peynir içinde A vitamini bulunan hayvansal kaynaklardır. Havuç, ıspanak, lahana, biber, brokoli, koyu yeşil sebzeler, portakal, mandalina, kayısı ve mango bitkisel kaynaklardır. Bir insanın günlük A vitamini ihtiyacı 700- 900 mikrogramdır. Bu ihtiyacı 1 orta boy mango (805 mikrogram), 1/2 kase ıspanaktan (737 mikrogram) karşılamak mümkündür. Ayrıca 10 adet kayısıda 253 mikrogram, 1 bardak sütte 149 mikrogram, 1 kibrit kutusu peynirde 84 mikrogram A vitamini bulunur.

Su

Cilt kuruluğunu engellemek için dikkat etmeniz gereken en önemli nokta, bol su tüketmek. Işıl ışıl bir cilt için gün içinde en az 10 bardak su içmeye özen gösterin.
 

Domates ve likopen

Likopen açısından oldukça zengin bir sebze. Likopen, UVA ve UVB ışınlarının olumsuz etkilerine karşı hücrelerin korunmasına yardımcı oluyor. Kadınlar üzerinde yapılan bir çalışmada, 12 hafta süreyle 55 gram domates püresi tüketen kadınların güneşe karşı deri korunumunun yüzde 30 arttığı belirlenmiş. Salatalarda ve kahvaltıda mutlaka domatese yer verin.

 

Diyetisyen Merve Ölmez





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma