Demir Eksikliğinde Beslenme Nasıl Olmalıdır?
24 Şubat


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme Onda Soğuk Dalga Terapisi WarpSculpt \ Karın Kası

Demir Eksikliğinde Beslenme Nasıl Olmalıdır?

Demir minerali vücutta yeteri miktarda üretilmiyorsa besinler yoluyla alınması gerekmektedir. Demirin vücuttaki en önemli görevi “hemoglobin” yapımıdır. Hemoglobin, tüm dokuların yaşaması için gerekli olan oksijeni taşır.

“Demir emiliminizi demir içeren besinleri C vitamini ile birlikte tüketin. Çünkü C vitamini, demirin vücutta daha iyi kullanılmasını sağlar.
Bu nedenle, C vitamini içeren meyve-sebzeleri (kuşburnu, kivi, turunçgiller, çilek, brokoli, domates, yeşil yapraklılar, biber, kavun gibi), demir içeren besinlerle birlikte tüketin.”

Kırmızı et
Hindi
Yumurta
Kuru üzüm, kuru erik, kuru incir, hurma, kuru kayısı gibi kuru meyveler
Kuru fasulye, mercimek, nohut, iç bakla, barbunya gibi kuru baklagiller
Pekmez, Tahin
Fındık, ceviz, badem gibi kuruyemişler
Ispanak, pazı, maydanoz, nane, brokoli, dereotu, roka gibi yeşil yapraklı sebzeler, zengin demir kaynakları arasında.

https://www.instagram.com/p/CLn7T7kll2s/





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma