Diyet listelerinden korkmayın
04 Mart


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Diyet listelerinden korkmayın

Biz diyetisyenlerin en sık karşılaştığı sorunlardan biri de listelere karşı oluşan antipatidir. Ömür boyu liste ile yaşamak düşüncesi büyük bir korkuya sebep olmaktadır. Halbuki diyetin sadece zayıflamak için değil sağlıklı yaşamak için şart olduğunu bilmek çok önemli.

İlk önce bilinçaltını temizlemek lazım. “Zayıflamalıyım...”, “Zayıflamak istiyorum ama listeye bağlı kalmak istemiyorum...” gibi bir çok olumsuz düşünceden uzak durmakla başlamak gerekir. Size diyet süresince verilen listelerin var olan yanlış alışkanlıklarınızı düzeltmeye, yeni bir alışkanlık kazandırmaya yönelik olduğunu sakın unutmayın.

Birincisi günlük tüketmiş olduğunuz yemeklerden hiçbir farkı olmadığını, sadece neyi ne zaman ve nasıl tüketmeniz gerektiğini anlatan, saatleri programlayan bir listeden ibaret olduğunu göreceksiniz.

İkincisi ise kısa sürede size ömür boyu sağlıklı beslenmenizi alıştıran bir liste olduğunu göreceksiniz. Bununla birlikte;

Karşılaştığımız soru veya sorunlardan bir tanesi de listeyi hazırlarken öğünlere verilen saatlere uyum sağlanamaması - dolayısıyla en ufak uyumsuzluğun beraberinde motivasyon bozukluğunu getiriyor olmasıdır. Halbuki hayatınızı devam ettirirken günlük rutininizde yapmış olduğunuz alışkanlıklarınızdan farklı olmadığını görmek hiç de zor değil.

Nasıl mı?

Nasıl ki sabah kalkıp elinizi yüzünüzü yıkamak sizin için günlük rutininiz ise beslenmenizde de tüketeceğiniz öğünler saat ile programlanmadan sizin rutininiz olmaya başlayacak. Farkında olmadan ara öğününüzün vakti geldiğinden ya da öğün atlamadığınızdan haberdar olacaksınız.

Unutmayın ki Diyetisyen sadece zayıflatmaz yada zayıflama listeleri vermez. Aç bırakmaz, şok diyetler uygulatmaz. Diyetisyen sağlıklı ve dengeli beslenmeyi anlatır, uygulamalı olarak listelerle öğretir ve yaşam tarzı haline getirmekte yardımcı olur.

Bunu sakın unutmayın.

 





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma