Diyette posanın yeri ve önemi
06 Mayıs


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Diyette posanın yeri ve önemi

Amerika’daki posa alımı önerilenin altındadır. İnsanlara, tam tahıllı ekmekler, yüksek lifli tahıllar ve bakliyatlar ve beş porsiyon sebze ve meyveyi günlük olarak almaları tavsiye edilir. Besin kaynakları pişmiş ve çiğde aynı aynı iken Fast foodlar ise zayıf lif kaynağıdır.

 

Vücuttaki görevleri

Safra ile bağlayarak kan kolesterolünü düşürür.

Glikoz emilimini yavaşlatır.

Üst gastro intestinal sistem boyunca besinlerin geçişi yavaştır.

Dışkıda nemi tutar, onları yumuşatır.

Fermantasyon sonucu açığa çıkan küçük yağ molekülleri kalın bağırsak tarafından enerji için kullanılabilir

 

Önemli besin kaynakları

Tüm tahıl ürünleri(arpa, yulaf,yulaf kepeği,

çavdar),tüm meyveler, bakliyatlar, tohum ve kabukları, sebzeler, yağlı tohumlar (kuruyemişler)

Peki sağlık için yararlarına bakarsak;

Kalp hastalıkları riskini düşürür.

Diyabet riskini düşürür

Gastro intestinal sistemin sağlıklı çalışmasını sağlar

Kansere karşı koruyucudur

Kilo kontrolünü sağlar

 

Diyetisyen Merve Ölmez

 





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma