Emziklilik döneminde beslenme
27 Şubat


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Emziklilik döneminde beslenme

Laktasyon döneminde anne, hem kendi vücudundaki besin ögeleri depolarını dengede tutmak hem de salgıladığı sütün karşılığı olan enerji, protein, mineral ve vitaminleri almak için yeterli ve dengeli beslenmelidir. Aksi takdirde kendi vücut depolarından harcar. Bu da sağlığının bozulmasına ve yetersiz süt salgılanmasına neden olur. Bu sebepten dolayı emziren annelerin özellikle ilk 6 ay boyunca zayıflama programları uygulamaması gerekir. Sütün miktarı ve kalitesinin artmasında ve doğum öncesi alınan kiloların verilmesinde yardımcı olabilmek için beslenme uzmanından yardım alınabilir.

Gebelik döneminde beslenme doğrudan bebeği etkileyeceği için emziklilik döneminde de aynı şekilde sütten bebeğe geçeceğini düşünerek dikkat etmek gerekir.

Bebeğini emziren kadının verdiği sütün enerjisi kadının yediklerinden ve gebelikte depo ettiklerinden gelir.

Kadın günde ortalama 7-8 çay bardağı (~800 ml) süt verir, böylece 555 kalori harcar.

Emziren kadın bu süre içinde vücudunda depo ettiği yağları harcayarak kilo verebilir.

Yeterli beslenemeyen kadın yeterli süt üretemez ve kendi sağlığı da bozulur.

Emzikli kadının bebeğini sağlıklı büyütecek kadar süt verebilmesi için normal zamandakine ek olarak her gün fazladan şunları yemelidir:

1-2 su bardağı süt veya yoğurt, 1-2 kibrit kutusu peynir vs.

1 adet yumurta veya o kadar et veya balık. Bunlar yenemediği zaman 1 tabak mercimekli, nohutlu veya kuru fasülyeli bir yemek

1 Tabak salata, meyve

2-3 dilim ekmek. Ekmek yerine 3-4 kaşık pilav, makarna veya 1-2 parça börek.

Kurutulmuş meyve ve pekmez de yararlıdır

Öğünlerine mutlaka kuvvetli omega-3 kaynağı olan cevizi eklenmelidir

Sıvı tüketimine dikkat edilmelidir. Nekadar çok sıvı alımı okadar çok süt miktarı demektir. Günde  1,5-2 lt su tüketilmelidir.

Öğünlerde komposto ve çorba mutlaka yer almalıdır

Emzikli anne 2 şer saat ara ile beslenmeye özen göstermelidir. Bebeği  aç karnına değil tok karnına emzirmelidir

Paketli hazır gıdalardan uzak durulmalıdır.

 

Diyetisyen Merve Ölmez

 

 





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma