Fonksiyonel antrenman nedir?
27 Mart


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Fonksiyonel antrenman nedir?

Günümüzde üyelerimizden de sıkça duyduğumuz bir antrenman çeşidi olan fonksiyonel antrenmandan bahsetmek istiyorum...

Peki nedir bu fonksiyonel antrenman ve ne işe yarar? 

Örneğin ileri yaş grubunda ki bir kişi ile çalışıyorsunuz... Ne yapıyor bu kişi günlük yaşantısında?

Oturuyor,kalkıyor,yürüyor... Siz bu kişiye antrenmanın içerisine squat eklerseniz bu fonksiyonel bir antrenmana girer.  Ya da bir tenisçi veya kürekçi ile çalışıyorsunuz,tenis i ve kürek sporunu analiz ederek rotasyonel hareketleri antrenmanın içerisine eklerseniz o kişi için de fonksiyonel bir çalışma uygulamış olursunuz.

Sonuç olarak sporcu için performans arttırıcı,normal popülasyonda olan kişi için ise yaşam kalitesini yükseltecek bir antrenman programı çıkarmış olursunuz.                                                                                                             

Burada dikkat edilmesi gereken üç nokta denge, anatomik düzlem ve bir çok eklemin aynı anda devreye sokacak bir antrenman programı çıkarmanız gerekmektedir.                                                                                         

 

Sporu yaşam tarzı haline getirmeniz dileği ile....                                                                       

 





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma