Gebelikte beslenme
27 Şubat


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Gebelikte beslenme

Hayatın her döneminde olduğu gebelik döneminde de dengeli ve sağlıklı beslenmek önemlidir. Tek besin ögesi ile beslenmekten kaçınılmalıdır. Günlük alması gerek karbonhidrat protein yağ ve vitamin-mineral uygun olarak öğünlere dağıtılmalıdır. Gebelik döneminde bütün bu besin ögelerinin günlük ihtiyacı artar.

Gebelikte kilo takibi önemlidir. Ortalama 10-12 kilo alınması hedeflenir. İlk üç ayda 0,5-1 kg , sonraki dönemlerde ise ayda ortalama 1,5-2 kg alınması normaldir.

Gebelik döneminde günde 2- 3 öğün değil 5-6 öğün beslenilmelidir. Aşırı yağlı yiyeceklerden,  kızartmalardan, hamur işlerinden olabildiğince uzak durulmalıdır. Şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar tercih edilmelidir. Gebelikte sık rastlanan konstipasyon (kabızlık) sıkıntısının oluşmasını engellemek için sebze ve posalı gıdaları tüketimine önem verilmelidir.

Haftada 2 gün balık 3 gün et ve 2 gün kurubaklagil tüketilmelidir. Sıvı alımına dikkat edilmelidir. Günlük 2.5 litreye yakın su tüketilmelidir. Süt yoğurt gibi kalsiyumdan zengin besinler mutlaka öğünlerde yer almalıdır. Gebelik boyunca çay, kahve ve gazlı içeceklerin kontrollü bir şekilde olması aşırıya kaçılmaması önemlidir. Gebelik boyunca diyet programları uygulanmamalı sağlıklı beslenme programlarıyla sağlıklı bir şekilde gebelik süreci tamamlanmalıdır.

 

 

Diyetisyen Merve Ölmez

 

 





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma