Gebelikte kuruyemiş tüketmek
30 Mayıs


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Gebelikte kuruyemiş tüketmek

Gebelikte kuruyemiş tüketmek, E vitamini ve selenyum gibi besin öğeleri sayesinde oldukça besleyici ve sağlık için yararlıdır. Hamilelikte sağlık için ve bebeğin sağlıklı gelişebilmesi için sağlıklı beslenmek gerekir. Bunun en önemli şartı da çeşitlilik sağlanarak her besin grubundan yiyeceğin tüketilmesidir. Kuruyemişler yani yağlı tohumlar içerdiği doymamış yağ asitleri, E vitamini, selenyum gibi besin ögeleri sayesinde oldukça besleyici ve sağlık için yararlıdır. Bu miktarlar hamilelikte ortalama 25 gr kadardır. Kısaca 1 avuç tüketildiğinde günlük gereksinimlerin bir kısmı karşılanmış olur. 1 avuç kuruyemiş yenildiğinde günlük gereksinimlerin bir kısmı karşılanır ve yağlı tohumların faydalarından yararlanılmış olur. Fıstık, fındık, ceviz, badem, antep fıstığı gibi ürünler yüksek oranda yağ içerirler. Dolayısıyla fazla kalori alınacağı için kilo artışına sebep olabilir. Bu nedenle tüketirken aşırıya kaçmamak gerekir.

Gebelikte yenmesi gereken kuruyemişler:

1. Ceviz: Hamilelikte anne ve bebek sağlığı için ceviz önemli bir besin kaynağıdır. Ceviz, bebeğin zeka gelişimini olumlu yönde etkiler. Besin değerleri bakımından incelendiğinde A, K, E ve C vitaminlerini içerisinde barındıran ceviz, bazı B vitamini türlerini de içermektedir. Magnezyum, manganez, fosfor, fosfat ve demir bakımından zengindir. Normalde de sıklıkla tüketilmesi gereken yemişlerden olan ceviz, hamilelik döneminde bebeğin beyin gelişimine olan katkısından dolayı günde ortalama 3 adet tüketilmelidir.

2.Antep Fıstığı: Protein ve vitamin yönünden zengindir. Günde 10 adet yenen fıstık vücudun yağ ihtiyacını karşılar. Protein ve vitamin bakımından oldukça zengin bir yemiştir. Böylelikle vücut için gerekli yağ miktarı karşılanacaktır.

3.Fındık: İyi bir enerji kaynağı olan bu yemiş yaklaşık olarak %62 yağ içerir. Fındık, içerdiği kalsiyum sayesinde bebeğin kemik gelişimini güçlendirir.

4.İncir: Hamilelikte yavaşlayan sindirim sistemini hızlandırır.

5.Kayısı: Hamilelikte tatlı ihtiyacını karşılarken hassas olan bağırsakları da korur. Ayrıca zengin folik asit, kalsiyum, potasyum ve magnezyum kaynağıdır.

6.Kabak çekirdeği: Mineral, protein ve içindeki yağ bakımından zengindir.

7.Yaban mersini: İdrar yolu enfeksiyonları ve sindirim sistemi problemlerini ortadan kaldırdığı için hamilelikte önemlidir.

8.Badem: İçerdiği çinko minerali sayesinde anne sütünü artırır ve anne karnındaki bebeklerin gelişimine katkı sağlar. Mineral, magnezyum, kalsiyum, potasyum, manganez, fosfor ve çinko kaynağı olan badem, zengin bir lif içeriğine sahiptir. İçeriğinde E vitaminini barındırması sonucunda cilt ve saç sağlığının korunmasında etkili olmaktadır. Sağlıklı proteinler içermesi sebebiyle de bebeğin kas kütlesinin oluşmasına yardımcı olur. Ayrıca lif kaynağı olması sonucu sindirimi kolaylaştırır ve böylelikle hamilelikte karşılaşılan sindirim sorunlarının çözülmesinde doğal bir ilaç görevi görür.

9.Yer fıstığı: İçeriğinde E ve B vitaminleri ile fosfor, magnezyum, potasyum, sodyum minerallerini bulundurur. Kemikleri ve kasları kuvvetlendirir.

10.Leblebi: Tokluk hissi yaratır. Hamilelikte yaşanan bulantı ve kusmaya iyi gelir.

11.Ay çekirdeği: Vücudun ihtiyacı olan B grubu vitaminlerini fazlasıyla karşılıyor. Ayrıca folik asit içerdiği için de hamile kadınlarda önemli bir besin kaynağıdır.





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma