Gestasyonel diyabet ve beslenme
06 Mayıs


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Gestasyonel diyabet ve beslenme

Gebelik sırasında başlayan veya ilk tanısı gebelik sırasında konan glukoz tolerans bozukluğu olarak tanımlanır. Gebelik öncesi obezite ve gebelikteki aşırı kilo kazanımı gebelikteki kısa ve uzun dönem sonuçları olumsuz etkilemektedir.

Gestasyonel Diabetin gebelik sürecinde tedavi edilmediğinde gebelik sonlandıktan sonra oluşabilecek riskler ise

Tip 2 DM riski

Gestasyonel diyabetli annenin çocuklarında ise adolesan veya genç erişkinlik döneminde obezite riski ve diyabet riski

Gestasyonel Diyabette Tıbbi Beslenme Tedavisi

 Kişiye özgü beslenme planı yapılmalıdır. 1.Hedef: Anne ve fetüsun gelişimi ve beslenmesi için gerekli besin öğelerini sağlarken kan şekerini korumak. 2.Hedef: Fazla kilolu veya aşırı ağırlık kazanmış annenin kilo alımını dengelemektir. 3. Hedef: Karbonhidrat tüketiminin ayarlanması 4. Hedef: Beslenme vizitlerinin zamanlamasının ayarlanması

Beslenme programlarında uzun süreli aç kalmayacak şekilde ara öğünlerin bulunması

Beyaz ekmek pirinç pilavı gibi basit karbonhidratlardan uzak durulmalı kompleks karbonhidratlar (bulgur, tam buğday unu..) tüketilmeli

Posa ve lifden zengin programlar oluşturulması

Protein alımına özen gösterilmeli

Su içmek ihmal edilmemelidir

 

Diyetisyen Merve Ölmez

 





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

info@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma