Hindistan cevizi ve Alzheimer
22 Ocak


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Hindistan cevizi ve Alzheimer

Hindistan cevizi yağı ve Alzheimer hastalığı ilişkisi oldukça konuşulan konulardan bir tanesidir.

Alzheimer bilişsel fonksiyonların kaybı olan demansın en yaygın formudur. Beynin ilerleyen ve dejeneratif hastalığı olan alzheimer’ın ilk belirtisi yakın geçmişin unutulmasıdır.

Hindistan cevizi yağı orta zincirli yağ asitleri (MCFA)'ni içerir. Alzheimer hastalığında beyin hücreleri insülin hormonuna karşı duyarsızlaşır. Aynı diyabet hastalığında olduğu gibi hücrelere glikoz giremez. Tabi ki burada bahsi geçen hücreler beyin hücreleridir. Glikoz girişi olmayan hücreler zamanla aç kalarak ölür. Hindistan cevizi yağı orta zincirli yağ asidi içeren doymuş bir yağ türüdür.

Beyin hücrelerinin bunu yakıt olarak kullanabileceği düşünülerek ve Alzheimer hastalarında tedavi edici olmasa da ilerlemesinde etkili olduğuna dair araştırmalar vardır. Amerika da yaşayan bir çiftin Alzheimer hastalığına yakalanmasında her sabah ve akşam bir tatlı kaşığı Hindistan cevizi yağını tüketildiği zaman hastalığın ilerlemesinin durmasıyla birlikte geçmişe dair oluşan unutkanlığının azalması ve hatırlamaların arttığı gözlenmiştir.

 

Diyetisyen Merve Ölmez

 





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma