İçeceklerinizdeki Gizli Şekerin Farkında Mısınız?
09 Aralık

İçeceklerinizdeki Gizli Şekerin Farkında Mısınız?

Çok fazla şeker tüketmenin, vücudunuza yapabileceğiniz en kötü şeylerden biri olduğunu ve sağlığınız üzerinde birçok olumsuz etkisinin olabileceğinden sürekli bahsediyoruz.⁣

Fazla şeker tüketiminin obezite, tip2 diyabet, kalp hastalığı, kanser ve diş çürümesine yol açtığı da artık biliniyor.⁣
⁣Meyve ve sebze gibi yiyeceklerde doğal olarak bulunan doğal şekerin, kan şekeriniz üzerinde çok az etkisi vardır ve bu şekerler sağlıklı kabul edilir. Bunun yanı sıra meyve ve sebzeler birçok sağlıklı vitamin ve mineral de içeriyorlar. ⁣

Tehlike, işlenmiş gıdalardaki ilave şekerlerden geliyor.

Gazlı içecekler, enerji içecekleri, sporcu içecekleri gibi içecekler ne yazık ki şeker deposu!⁣

Hazır olarak satılan ve sağlıklı olduklarını iddia eden pek çok smoothie ve meyve suları da ne yazık ki aynı şekilde... 

Bolca tüketebileceğiniz sağlıklı içeceklere gelince;⁣

Su: Sağlık deposu ve üstelik sıfır kalori.⁣
Taze limon veya lime sıkılmış maden suyu⁣
Nane ve salatalık suyu⁣
Bitki veya meyve çayları⁣
Şekersiz çay ve kahve⁣

Şekerli içecekleri azaltmak, şeker alımınızı büyük ölçüde azaltabilir ve kilo vermenize yardımcı olabilir.





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma