İlaç Gibi Besinler Hangileri?
18 Şubat


Diyet Danışmanlığı

İlaç Gibi Besinler Hangileri?

Sağlıklı ve dengeli beslenerek hem formda kalabilir hem de hastalıklardan korunabilirsiniz.
Gönül rahatlığıyla tüketebileceğiniz ilaç gibi besinleri sizin için derledik.

Civa oranı düşük olta balıkları ve yağlı balıklar:
Somon
Sardalya
Hamsi
Deniz Levreği
Orkinos
İstiridye

Glisemik endeksi düşük meyveler:
Çilek
Dut
Böğürtlen
Yabanmersini
Yeşil elma
Kivi
Nar

Kuruyemişler ve özel tohumlar:
Ceviz
Kaju
Fındık
Fıstık
Badem
Chia tohumu
Keten tohumu
 

Sağlıklı yağlar:
Avokado ve avokado yağı
Kuruyemişler
Zeytin ve zeytinyağı

Nişastasız renkli sebzeler:
Yeşil yapraklı sebzeler
Biber
Soğan
Salatalık
Mantar
Dengeli ve sağlıklı beslenerek kilo vermek, en doğru en kalıcı, en sağlıklı yöntemdir. Şok diyetlerle metabolizmanızı bozabilir, bağışıklık sisteminizi çökertebilirsiniz.

Sağlıklı Günler.

 


https://www.instagram.com/p/CLbh263FXKE/





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın

İLETİŞİM

SADE DERMA ESTETİK

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr


SADE DERMA GÜZELLİK

Yalı Mh. İdil Biret Cad. No:3 Kat:2 35550 Karşıyaka/İZMİR

0 232 330 19 03

bilgi@dermaestetik.com.tr







Bu web sayfası çerezler ve Google Analytics web analiz aracını kullanıyor. Sayfalarımızı ziyaret ettiğinizde bunu kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik politikamızla ilgili bilgilere buradan, Çerez politikamızla ilgili bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma