Kalbe İyi Gelen Besinler
07 Ocak

Kalbe İyi Gelen Besinler

Vücudumuzun önemli organı kalp, stres, yeme-içme bozukluğu, kronik rahatsızlıklar sebebiyle zaten yorucu olan gün sonrasında daha da yoruluyor. Ona verebileceğiniz en büyük hediye ise destekleyici gıdaları tüketmek.

Zeytinyağı, enfeksiyonu hafifletebilen ve kronik hastalık riskini azaltabilen antioksidanlarla doludur.

Sarımsak özü, kan basıncını düşürmede yaygın bir reçeteli ilaç kadar etkili olduğu kanıtlanmıştır.

Badem için araştırmalar kolesterol seviyeleriniz üzerinde güçlü bir etkiye sahip olabileceğini gösteriyor.

Domates, güçlü antioksidan özelliklere sahip doğal bir bitki pigmenti olan likopen ile yüklüdür. Antioksidanlar, zararlı serbest radikalleri etkisiz hale getirmeye yardımcı olur, oksidatif hasarı ve iltihabı önler.

Siyah çikolata, kalp sağlığını iyileştirmeye yardımcı olabilecek flavonoidler gibi antioksidanlar açısından zengindir.

Fasulye, sindirime direnen ve bağırsağınızdaki yararlı bakteriler tarafından fermente edilen dirençli nişasta içerir.

Ceviz türleri, magnezyum, bakır ve manganez gibi harika içerikleriyle kusursuz bir lif kaynağıdır.

Yağlı balık türleri (somon, uskumru, sardalya ve ton balığı) kalp sağlığına faydaları konuşulan omega-3 yağ asitleri ile yüklüdür.

Avokadolar mükemmel kalp sağlığı için ihtiyacımız olan tekli doymamış yağ kaynaklarıdır.

Tam tahıllar, tahılın besin açısından zengin üç parçası tohum, endosperm ve kepeği içerir. Tam tahıllar lif bakımından daha yüksektir ve bu da "kötü" LDL kolesterolü düşürmeye ve kalp hastalığı riskini azaltmaya yardımcı olabilir.

Lifli yeşil sebzeler; Ispanak, lahana, karalahana gibi lifli yeşil sebzeler, vitamin, mineral ve antioksidanlar tarafından zengin olmasıyla bilinir. Özellikle arterlerimizi koruyan, uygun kan pıhtılaşmasını teşvik eden K vitamini açısından güçlü kaynaklardır.

Tohumlar (chia, keten, kenevir tohumları vb.) lif ve omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir. Birçok çalışma tohumları diyetinize eklediğinizde kan basıncı, kolestrol gibi etkilerin azaldığını ortaya koymuştur..





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma