Kiloluyum Pilates Yapabilir miyim?
02 Ocak


Reformer Pilates

Kiloluyum Pilates Yapabilir miyim?

Bize en çok sorulan sorulardan bir tanesi? Cevap: Tabi ki yapabilirsiniz.

Haftada 2 gün benimle yapacağınız doğru ve etkili bir egzersiz programları ile Reformer Pilates yaparak incelip sıkılaşabilirsiniz…

Spor yapmanın kilo hacmi ile ilgisi yok, yeter ki isteyin!

Bir ağaç düşünün... 1,2 gün su vermeyince yapraklar sararıyor dallar kurumaya ve çürümeye başlıyor insan vücudu da aynı aslında sen su verirsen yapraklar yeşillenir, daha dik ve canlı bir görünüme sahip olabiliriz değil mi? Tam da bu yüzden her şeyde olduğu gibi spor hayatı da işte bu şekilde…

 

Daha fit, dik ve güçlü bir görünüm için istemen ve başlaman yeterli ! Kilon olumsuz bir neden değil, hangi kilo da beden de hacimde olursan ol sana uygun programlarla istediğin bedene ulaşmanın yolu sadece istikrarlı olmandan geçiyor !





SIK SORULAN SORULAR

Pilates kasları güçlendirmek, esnekliği arttırmak ve vücudun genel sağlığını iyileştirmek amacıyla geliştirilmiş bir egzersiz sistemidir. Egzersizler minder üzerinde ya da özel olarak dizayn edilmiş aletlerle yapılır.

13 yaş itibari ile özel bir sağlık sorunu olmayan herkes pilates yapabilir. Pilates için hiçbir zaman yaşlı sayılmazsınız.

Pilates tüm vücudu kapsayan egzersizleri bir araya getirip geliştirerek, zihin ve vücudu bir noktada toplayan nefes, düzgün form, etkin hareket kalıplarına dikkat edip dengeyi, koordinasyonu arttıran, stresi azaltan, oldukça güvenli, zorlayıcı olmayan ve günlük aktiviteyi arttıran spor yapmak isteyen herkesin ihtiyaçlarını karşılayacak bir egzersiz sistemi olduğu için tavsiye edilir.

Reformer dersleriyle matwork dersleri arasında pilatesin temel prensipleri açısından çok büyük farklar olmasa da, matwork yaparken reformer aletinin bizim için sağladığı direnç hissinden biraz yoksun olarak çalışırız.

 

Yani reformer aleti ile yapılan egzersizlerin matwork egzersizlerinden en büyük farkı, kendi vücut ağırlığınızın farklı ağırlıkta yaylarla desteklenerek, bahsettiğimiz direnç sistemiyle kaslarınızı çalıştırmasına yönelik olmasıdır.

 

Matwork grup egzersizleri esnasında eğitmen, belirli canlandırmalarla ya da çeşitli  yöntemler kullanarak size hareketleri nasıl yapmanız gerektiğini anlatır.

 

Ancak reformer aleti yaylı sistemi,tasarımı ve kullanımı sayesinde size zaten o sözünü ettiğimiz ağırlık hissini ve direnç duygusunu yaşatır. Her iki ders arasındaki en önemli farkın bu olduğunu söyleyebiliriz. Bu sebeple üyelerimizden, reformer aletli pilates  özel derslerinin matwork grup egzersizlerine göre biraz daha kısa sürede etkisini gösterdiğine dair geri bildirimler almaktayız.

 

Reformer aleti o kadar güzel tasarlanmıştır ki,daha önce de bahsettiğimiz gibi kişi,kendi vücut ağırlığı ile egzersiz yapmakta fakat eklemlerini zorlamadan kaslarını çalıştırabilmektedir.

Düzgün bir postür ve duruş kazanmanıza sırt ve bel ağrılarınızdan kurtulmanıza, düzgün ve biçimli bir vücuda sahip olmanıza yardımcı olur. Ayrıca vücudumuzun esnekliğini artırarak günlük hayatınızı kolaylaştırır.

10 ders sonra alışma ve farkı hissetme başlar. 20 ders sonra vücut değişim gösterir, şekillenme gözle görülür duruma tam gelir. 30 ders sonunda vücudunuzdaki değişime inanamazsınız.

Sadece pilates yaparak kilo vermek veya sağlıklı bir  kilo aralığında kalmak maalesef zor. Kilo vermek için kardio çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Mesela yürüyüş, bisiklet sürme veya yüzme gibi aktiviteleri haftada 3-4 gün pilatese ek olarak yapmanız gerekmektedir.

Pilates boy uzatmaz. Kas boyunun uzun tutulmasını sağlar. Vücudumuzun ağırlığı ile zamanla kas boyumuzda kısalma, sırt kısmında öne doğru eğilme ve kamburluk meydana gelir. Pilates ile bozulan duruşlar ve omurgadaki bozulmalar düzeltilir. Kas boyu uzatılarak daha dik ve iyi bir duruş sağlanır.

Bize göre ideali haftada 3 gün yapmaktır. Programı haftada 4 güne çıkarmanın da hiçbir sakıncası yoktur. Yoğunluk sebepleri nedeniyle 3 gün gelemeyenlerin en az 2 gün gelmesi zorunludur.

Çoğunluk olarak kadınlar tercih ettiği için böyle bir yanılgı vardır. Ama kadın-erkek fark etmeden herkesin yapabileceği bir egzersiz sistemidir. İki cins için de temel amaç; zayıf bölgelerin güçlendirilmesi, dayanıklı, sağlıklı, fit bir bedene ve doğru postüre ulaşmaktır.

Gerekli olan fizik tedavi yöntemi uygulandıktan sonra doktor onayıyla başlayabilirsiniz. Evet, bel/boyun fıtığı – fibromiyalji – sakroiliak eklem rahatsızlıklarında “özellikle” pilates yapılır. Pilates bu rahatsızlıkları gidermeye yardımcı olan bir rehabilitasyon yöntemidir.

Pilates yapanlar günlük yaşantılarında dengeli ve sağlıklı beslenmelidir. Protein ve karbonhidrat tüketiminde özenli olmalı ve bu konuda bir diyetisyen danışmanlık alınabilir.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

info@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma