Liposuction Sonrası Beslenme Nasıl Olmalı?
20 Mart


Onda Soğuk Dalga Terapisi WarpSculpt \ Karın Kası

Liposuction Sonrası Beslenme Nasıl Olmalı?

Liposuction sonrası beslenmede en önemli şeylerden biri günlük aldığınız yağ miktarıdır.

Dolaşımdan alınan yağdan sonra ancak günlük alınan yağ miktarı kontrollü olursa formunuz korunur. Yüksek yağ içeren besinler tüketilmemelidir. Bunlar krema, mayonez, katı yağlar, kaymak, trans yağ ve kızartmalardır.

Fındık, badem, ceviz, avokado gibi yağ içeriği kaliteli ve sağlıklı yağlar az porsiyonlarla tüketilmelidir

Günde mutlaka 2-3 litre su içilmelidir. Parçalanmış yağların dolaşımla vücuttan atılması için önemlidir.

Operasyon sonrası sütsüz ve şekersiz kahve tüketilebilir.

En önemli unsurlardan biri de karbonhidratlardır. Yağ depolarının dolmasının ilk sebeplerindendir. Vücuda fazla alınan ya da basit formda(beyaz ekmek, şeker vb) karbonhidrat yağa dönüşür ve kilo alımına sebep olur. Bunların diyetten çıkarılması ve yerine kompleks karbonhidrat(esmer un, tahıl vb) konulmalıdır.

 


https://www.instagram.com/p/CMmY6NJFxLi/





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma