Neden Şişkin Hissederiz ?
23 Aralık


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Neden Şişkin Hissederiz ?

Çoğu kişi çok yememesine rağmen şişlik hissetmesinden, şişliklerin bir türlü geçmemesinden ve ödeminin olduğundan şikayetçidir. Ama nasıl beslendiklerine dikkat etmez ve onları nelerin şişirebileceğini düşünmezler. Bugün bu yazımızda o anlam veremediğimiz  şişliklerin sebeplerini inceleyeceğiz.  Hadi başlayalım :
 

  1. Az su tüketimi : Suyu ne kadar az tüketirseniz vücut su kaybetmemek için bünyesinde olan suyu depolamak isteyecektir. Bu da sizde şişlik ve ödeme neden olur.
     
  2. Fazla tuz tüketimi : Fazla alınan tuzun yoğunluğunu ayarlamak için vücutta suyu tutar.
     
  3. Gazlı içecek tüketimi : İçeriğindeki fazla sodyum ve karbondioksit şişlik hissettirir.
     
  4. Fazla karbonhidrat  tüketimi: ekmek, makarna, pilav, patates gibi karbonhidrat kaynakları yapısında su tutar. Su tutucu özelliklerinden dolayı fazla karbonhidrat tüketimi sonucu şişlik hissedersiniz.
     
  5. Kabızlık: Barsaklardaki boşaltılamama durumu şişlikle beraber huzursuzluk yaratır.
     
  6. Lifsiz Beslenme: Meyve, sebze ve tam tahıllı tüketilmediğinde barsaklarda hacim azalır ve dışkılama azalır. Kabızlığa neden olarak şişlik yaratır.
     

SONUÇ: Bol su tüketip; tuz, gazlı içecek ve karbonhidratı azalttığınızda birde lifli beslenirseniz şişliklere veda ederek hafiflemiş bedeninize kavuşabilirsiniz.

 

Dyt. Zişan Sobacı





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma