Obezite nedir? Obeziteye kesin çözüm için...
11 Şubat


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Obezite nedir? Obeziteye kesin çözüm için...

Obezite çevresel ve genetik faktörlerle ilişkili vücut yağ fazlalığı olarak tanımlanır. Obeziteyi sınıflandırmak için vücut kitle indeksi kullanılır (BKİ). BKİ de çıkan değer 30 ve üstü ise obezite olarak sınıflandırılır. Peki vücut kitle indeksi nasıl hesaplanır? Vücut ağırlığımızı boyumuzun metre kare cinsinden karesine bölünmesiyle elde edilir. Bu sonuca göre vücut kütle indeksi 30 ve üzeri ise kişi obezdir.

Obeziteye çözüm üretmek veya korunmak istiyorsanız

Günden en az 5 porsiyon sebze ve meyve tüketin. Posa ve lif içeriği fazladır. Tokluk hissi vererek uzun süre tok kalmanızı sağlar

Sağlıklı yaşam ve kilo kontrolünü sağlamak için alışkanlıklarınızda değişiklikler yapın. Mutlaka beslenme şeklinizi değiştirin eğer tek başınıza başarılı olamıyorsanız mutlaka bir uzmandan destek alın

Yemeklerinizi yavaş yavaş ve iyi çiğneyerek tüketin. Sindirimin ağızda başladığını unutmayın bu şekilde sindiriminizi hızlandırmış olun

En az 3 öğün yemek yiyin ve öğün atlamayın. Bir sonraki öğününüze tok oturun

Porsiyonlarınızı küçültün.

Çatal ve bıçaklarınızı her lokma arasında elinizden bırakın

Yüksek kalorili yiyecekler (pasta, çikolata) yerine düşük kalorili (meyve ve sebze) yiyecekler tercih edin

Hazır meyve suları ve asitli içecekler yerine taze sıkılmış meyve suyu veya ayran tercih edin

Yemekle birlikte ve ayrıca gün içinde 8-10 bardak su tüketin

Yemeğinizi yerken tokluk hissini ilk hissettiğiniz an sofradan kalkın

Fiziksel aktivitenizi arttırın. Haftada en az 3 kez 45 dk yürüyüş yapın

Hızlı zayıflamaktan kaçının. En ideal kilo kaybı haftada 0,5-1 kg arasındadır

Diyetinize posalı besinler ekleyin (kurufasülye nohut mercimek barbunya börülce gibi kurubaklagil yemekleri haftada en az 2-3 kez tüketiniz)

Makarna, pirinç pilavı yerine bulgur pilavını tercih ediniz

Beyaz ekmek yerine esmer ekmek tam buğday ekmeği tüketiniz

Yemekleriniz hazırlarken Zeytinyağı ve bitkisel yağın toplam 2 yemek kaşığını aşmamasına özen gösteriniz

 Hazır besinleri tüketme sıkılığına dikkat ediniz

Atıştırmalık olarak kuru yemişleri tercih ediniz

Yağda kızarmış besinlerden uzak durunuz

Alkol tüketmeyeniz





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

info@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma