Ödem Atmadan Önce Bilmeniz Gerekenler
01 Mart


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme Onda Soğuk Dalga Terapisi WarpSculpt \ Karın Kası

Ödem Atmadan Önce Bilmeniz Gerekenler

Ödem Atmadan Önce Bilmeniz Gerekenler
Merhaba hanımlar! Bugün herkesin dilinden düşürmediği bir konuyu ele alacağım. Ödem atmak. Öncelikle "ödem nedir?" netliğe kavuşturalım; 
Ödem, metabolik faaliyetler sonucunda hücreler arasında biriken atık madde, su ve son üründür. Vücudunuzun ödem topladığını nerden anlarsınız?
karın şişkinliği,
yüz şişkinliği,
ayak ve el bileklerinde şişkinlik,
genel bir yorgunluk hali... 
Bu şikinlik ve fazlalığın hepsi su içinde vücuttan atılır. 
Ancak o suyun vücuttan uzaklaşması için bazı şeylere dikkat etmek lazım. 
1 fincan kahveyi geçmemek, 
bol  su içmek, 
yeterli proteini almak, 
bitki çaylarından yardım almak, 
bol bol yürüyüş yapmak, 
tuzu azaltmak, 
turşu ya da salamura besinler gibi bol tuzlu yiyeceklerden uzak durmak bu süreçte oldukça önemli. 
İmkanlarınız varsa bir saunaya ya da hamama gitmek de yardımcı olacaktır. Ancak tekrar belirtmeliyiz ki en önemli unsur bol su içmektir. 

Sağlıklı günler.





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma