Osteoporozda Beslenme
26 Mart


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Osteoporozda Beslenme

Osteoporozda Beslenme

Osteoporoz kemiklerin içinde kalsiyumun azalması durumudur. Bunun neticesi olarak kemikler daha kırılgan hale gelir. Kemik yüzdesinin 20’nin altına inmesi osteoporoz olarak tanımlanır. Sağlıklı beslenme ile kemiklerdeki kayıplar yerine koyulmaya çalışılır. 
Osteoporoz rahatsızlığı genellikle menopoza giren kadınlarda, az hareketli yaşama sahip kişilerde, yaşlılarda ve yatağa bağımlı olarak yaşayanlarda görülür. Yaş ilerledikçe vücuttaki kalsiyum oranı da azalır.

Osteoporozda beslenme tedavide önemli bir role sahiptir. Kemiklerin sağlamlığı için kalsiyum yanında D vitamini seviyelerine de dikkat edilmeli ve takviye kullanılmalı.

Kalsiyum eksikliğinde kemik yoğunluğunun azalması haricinde kanın pıhtılaşmaması, kasılmaların yaşanması  ve düzensiz kalp atımları söz konusu olur. Ayrıca çocukluk, ergenlik, hamilelik, menopoz ve emzirme dönemlerinde kişilerin süt ve süt ürünleri ağırlıklı beslenmesinin osteoporoz riskini önemli oranda azaltır. Hastalıklarda beslenme listelerine alınabilecek olan kalsiyum açısından zengin olan besinler arasında süt, peynir, yoğurt, yeşil sebzeler, kabuklu deniz canlıları, pekmez, badem, fındık yer alır.

Osteoporozda beslenme sırasında kalsiyumun emilimini aza indiren besinler ise kakao, çikolata, siyah çay, biber, patates, maydanoz, havuç, bezelye, havuç, kuru incir, çilek, portakal, mısır, pirinç, yulaf ve kepekli buğdaydır. 

Su tüketimi her şeyde olduğu gibi burada da baş rollerde ve tabili D vitamini deyince güneş ışığından da faydalanmak gerekiyor.
 
Sağlıklı Günler.





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma