Pilates İle Gelen Güzellik
23 Aralık


Reformer Pilates

Pilates İle Gelen Güzellik

PİLATES 

Klasik egzersizlerde güçlü kaslar daha fazla kasılırken zayıf kaslar arka planda kalır.

Bu nedenle klasik egzersizler stabilizasyon açısından çok etkili olmayabilir. Fakat stabilizasyon, postür egzersiz eğitimi ve kompansatuar mekanizmaların önlenmesi fizyoterapide bilinen ve uygulanan metotlardır.

(Joseph Pilates) Pilates bu yaklaşımların üzerine çıkarak, kişide omurgaya odaklanma, stabilasyon için önemli olan ve klasik egzersizde arka planda kalan zayıf kaslarıda işin içine katarak, kişinin beden akıl birlikteliğini sağlayarak, vücut farkındalığını arttıran bir yöntemdir.

Basen ve bacak bölgelerinde çok kısa sürede etki eder.

 

PİLATESİN VE SAĞLIĞIMIZA ETKİLERİ

Günlük hayatımızdaki yanlış pozisyonlar, başın sürekli ıne doğru eğik olması, tekrarlayan hareketler, uzun süre aynı pozisyonda kalmamız omurgamızın dengesinin bozulmasına, belli kaslarımızın zayıflamasına neden olarak boyun-sırt ve bel bölgesinde problemlere ve ağrılara neden olur.

Bu nedenlerle her geçen gün artan kas-iskelet sistemi problemleri ve ülkemizdeki artan yaşlı popülasyon nedeniyle hasta sayıları, hastaneye başvuru sayıları ve tedavi giderlerini arttırmaktadır.

Bu bağlamda düzenli egzersizin kas-iskelet sistemi üzerine koruyucu etkisi yadsınamaz. Bu nedenle pilates gibi populer egzersiz yaklaşımları, koruyucu sağlık hizmeti altında sağlıklı ve hasta kişilere uygulanmalıdır. 

 

PiLATES İLE GELEN GÜZELLİK 

Pilates tüm dünyada kabul gördüğü üzere fizyoterapi temelli bir rehabilitasyon yöntemidir. Yüz yıllık bir geçmişi olan pilatesin asıl amacı kontroloji metoduyla zihin ve beden bütünlüğünü hedefleyen, denge, nefes ve hareket sistemlerinin bir sentezidir.

Günümüzde, kişilerin yoğun çalışma koşullarından ya da anatomik yapılarından kaynaklanan posturel bozukluklar görülebilmekte, vücut postürü bozulmakta kaslar kuvvetini, esnekliğini yitirmekte ve kişilerin silüeti eğri olabilmekte ve duruş bozukluğundan kaynaklı omurga eğriliği ya da kamburluk ortaya çıkabilmektedir.

Pilates kaslardaki kuvveti arttırmaya yardımcı olurken, bununla birlikte esnekliği artırır ve daha düzgün bir postür duruşu sergilerke, vücudunuzun daha sıkı ve fit bir görünüm kazanmasını sağlar.

Doğru nefes ile birliklte zihin i rahatlatır.Pozitif düşünme sağlar.Beden ne kadar iyi hissederse kişi o kadar daha günlük yasamına daha aktif ,mutlu huzurlu devam eder. YAŞAM KALİTENİZİ ARTIRIR. 

 

PİLATES SAĞLIKTIR

KIFOZ ,LORDOZ,SKOLYOZ,FITIK gibi rahatsızlıklara düzeltme de yardımcı olur ve bu rahatsızlıklarda iyileşme sağlar.

 





SIK SORULAN SORULAR

Pilates kasları güçlendirmek, esnekliği arttırmak ve vücudun genel sağlığını iyileştirmek amacıyla geliştirilmiş bir egzersiz sistemidir. Egzersizler minder üzerinde ya da özel olarak dizayn edilmiş aletlerle yapılır.

13 yaş itibari ile özel bir sağlık sorunu olmayan herkes pilates yapabilir. Pilates için hiçbir zaman yaşlı sayılmazsınız.

Pilates tüm vücudu kapsayan egzersizleri bir araya getirip geliştirerek, zihin ve vücudu bir noktada toplayan nefes, düzgün form, etkin hareket kalıplarına dikkat edip dengeyi, koordinasyonu arttıran, stresi azaltan, oldukça güvenli, zorlayıcı olmayan ve günlük aktiviteyi arttıran spor yapmak isteyen herkesin ihtiyaçlarını karşılayacak bir egzersiz sistemi olduğu için tavsiye edilir.

Reformer dersleriyle matwork dersleri arasında pilatesin temel prensipleri açısından çok büyük farklar olmasa da, matwork yaparken reformer aletinin bizim için sağladığı direnç hissinden biraz yoksun olarak çalışırız.

 

Yani reformer aleti ile yapılan egzersizlerin matwork egzersizlerinden en büyük farkı, kendi vücut ağırlığınızın farklı ağırlıkta yaylarla desteklenerek, bahsettiğimiz direnç sistemiyle kaslarınızı çalıştırmasına yönelik olmasıdır.

 

Matwork grup egzersizleri esnasında eğitmen, belirli canlandırmalarla ya da çeşitli  yöntemler kullanarak size hareketleri nasıl yapmanız gerektiğini anlatır.

 

Ancak reformer aleti yaylı sistemi,tasarımı ve kullanımı sayesinde size zaten o sözünü ettiğimiz ağırlık hissini ve direnç duygusunu yaşatır. Her iki ders arasındaki en önemli farkın bu olduğunu söyleyebiliriz. Bu sebeple üyelerimizden, reformer aletli pilates  özel derslerinin matwork grup egzersizlerine göre biraz daha kısa sürede etkisini gösterdiğine dair geri bildirimler almaktayız.

 

Reformer aleti o kadar güzel tasarlanmıştır ki,daha önce de bahsettiğimiz gibi kişi,kendi vücut ağırlığı ile egzersiz yapmakta fakat eklemlerini zorlamadan kaslarını çalıştırabilmektedir.

Düzgün bir postür ve duruş kazanmanıza sırt ve bel ağrılarınızdan kurtulmanıza, düzgün ve biçimli bir vücuda sahip olmanıza yardımcı olur. Ayrıca vücudumuzun esnekliğini artırarak günlük hayatınızı kolaylaştırır.

10 ders sonra alışma ve farkı hissetme başlar. 20 ders sonra vücut değişim gösterir, şekillenme gözle görülür duruma tam gelir. 30 ders sonunda vücudunuzdaki değişime inanamazsınız.

Sadece pilates yaparak kilo vermek veya sağlıklı bir  kilo aralığında kalmak maalesef zor. Kilo vermek için kardio çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Mesela yürüyüş, bisiklet sürme veya yüzme gibi aktiviteleri haftada 3-4 gün pilatese ek olarak yapmanız gerekmektedir.

Pilates boy uzatmaz. Kas boyunun uzun tutulmasını sağlar. Vücudumuzun ağırlığı ile zamanla kas boyumuzda kısalma, sırt kısmında öne doğru eğilme ve kamburluk meydana gelir. Pilates ile bozulan duruşlar ve omurgadaki bozulmalar düzeltilir. Kas boyu uzatılarak daha dik ve iyi bir duruş sağlanır.

Bize göre ideali haftada 3 gün yapmaktır. Programı haftada 4 güne çıkarmanın da hiçbir sakıncası yoktur. Yoğunluk sebepleri nedeniyle 3 gün gelemeyenlerin en az 2 gün gelmesi zorunludur.

Çoğunluk olarak kadınlar tercih ettiği için böyle bir yanılgı vardır. Ama kadın-erkek fark etmeden herkesin yapabileceği bir egzersiz sistemidir. İki cins için de temel amaç; zayıf bölgelerin güçlendirilmesi, dayanıklı, sağlıklı, fit bir bedene ve doğru postüre ulaşmaktır.

Gerekli olan fizik tedavi yöntemi uygulandıktan sonra doktor onayıyla başlayabilirsiniz. Evet, bel/boyun fıtığı – fibromiyalji – sakroiliak eklem rahatsızlıklarında “özellikle” pilates yapılır. Pilates bu rahatsızlıkları gidermeye yardımcı olan bir rehabilitasyon yöntemidir.

Pilates yapanlar günlük yaşantılarında dengeli ve sağlıklı beslenmelidir. Protein ve karbonhidrat tüketiminde özenli olmalı ve bu konuda bir diyetisyen danışmanlık alınabilir.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma