Probiyotik
27 Şubat


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Probiyotik

Probiyotikler, sağlığımız (özellikle sindirim sistemimiz) için faydalı olan canlı bakteri ve mayalardır. Bakteri denilince genelde aklımıza hastalığa sebep olan zararlı bakteriler gelmektedir. Ancak vücudumuz bakterilerle doludur ve bunlardan bazısı kötü iken bazısı da iyidir. Probiyotikler ise çoğunlukla iyi ve faydalı bakteriler olarak bilinmektedir.

Bağırsakta bulunan bazı faydalı bakteriler vardır. Bu bakteriler genellikle ikiye ayrılır.  Laktobacillus ve bifidobakterium  dur.  Probiyotik ise daha farklıdır. Probiyotikler sindirilemeyen gıda parçalarıdır ve faydalı bakterilerin kolonda üremesini sağlar

Peki probiyotikler nelerdir nasıl kullanmak gerekir.

Probiyotik içeren doğal  besinler yoğurt, kefir, süt , peynir gibi besinlerdir.

Dışarıdan alınan probiyotikler ise süte veya yoğurda karıştırılarak tüketilen  toz probiyotiklerdir

Peki hangi durumlarda kullanılmalıdır?

Peki hangi durumda Probiyotikler kullanılmaz?

Eğer herhangi bir sağlık problemi yoksa  ve genelde  beslenme programı sebze ağırlıklı ise, probiyotik kullanımına  gerek yok demektir. Çünkü sebze, meyve ve baklagillerden oluşan zengin bir beslenme tarzı, bağırsak florasının doğal dengesini korumasını sağlar.

 

 

Diyetisyen Merve Ölmez

 





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

info@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma