Ramazanda Kilo Kontrolü ve Kan Şekerine Dikkat
19 Nisan


WarpSculpt \ Karın Kası

Ramazanda Kilo Kontrolü ve Kan Şekerine Dikkat

Ramazan Ayında Kilo Kontrolüne ve Kan Şekerine Dikkat!

Ramazan ayı bu yıl da geldi çattı. Sağlığı yerinde olan pek çok Müslüman dinimizin gereklerini yerine getirmek için oruca başlayacak. Birçok kişi oruç tutmak istiyor fakat nasıl doğru beslenmesi gerektiğini bilmiyor. 
Ramazanda ideal beslenme öğün sıklığının normal hayata yakın şekilde uygulanması ile sağlanabilir. Oruç tutan kişiler yaklaşık 12 saat açlık ile karşı karşıya kalıyorlar. Bu açlık süresi içinde kan şekeri düşer. Eğer kişiler sahura da kalkmıyor ise kan şekerinin düşüşü günün erken saatlerinde başlar ve daha düşük değerlere ulaşır. Bu nedenle az az, sık sık beslenme ilkesi kan şekerini dengelemek için mutlaka uygulanmalıdır. Öğünler sahur, hafif iftar yemeği ve ara öğün şeklinde düzenlenmelidir.
Sahura kalkıldığında midede uzun süre kalacak ve kan şekerinde ani değişiklik yaratmayacak besinler seçilmelidir. Sahurda çok tuzlu ve baharatlı yiyecekler yenilmemelidir. Çalışma temposu yoğun olan bireyler mutlaka sahurda yeterli su tüketmelidirler. Kan şekerinizi korumak ve kilo almamak adına;
İftarda ve sahurda birdenbire ve çok fazla yemekle mideyi doldurmamak gereklidir. 
Ani mide gerginliği hem tansiyon yükselmesine hem de insülin gibi kan şekerini dengeleyen hormonların hızlı salgılanmasına yol açar.
Azar azar ve iyi çiğneyerek yemek yenilmelidir.
Yemeklerin seçiminde çok yağlı, çok tuzlu ve aşırı tatlı besinlerden kaçınmak gereklidir. Bunların yerine hazmı kolay, mide-barsak sisteminde uzun süre kalabilen posalı sebze, meyve ve tam tahıllı ekmekler tercih edilmelidir.
Orucunuzu su, 1 adet hurma veya 2 adet zeytinle ile açtıktan sonra çorba içmeniz önerilmektedir. Ve çorbayı içtikten yaklaşık 10-15 dk sonra ana yemeğe başlanılmalıdır.
Acıkmayı geciktiren besinler tercih ediniz(Proteinlerin sindirimi sebze yemeklerine göre daha uzun sürdüğü için et, peynir, kurubaklagil, yumurta,balık, tavuk gibi besinler uzun süre tok turtar. Tam buğday ekmeği, sebze ve meyveler gibi lifli besinler de kan şekerinin daha yavaş yükselmesine sebep olduğu için mutlaka menünüzde yer almalıdır. Ayrıca midenin boşalmasını geciktiren yağ gurubundan ceviz,fındık ve badem gibi yağlı tohumlarda uzun süre tokluk sağlar).
Gün içinde daha fazla hipoglisemi atağı, baş dönmesi, yorgunluk ve çarpıntı yaşamak istemiyorsanız sahura kalkmayı ihmal etmemelisiniz.
Sahurda 1 bardak süt, kefir ya da yoğurt tüketimi gün içinde sizi daha tok tutar ve kan şekerinizin düşüş hızını yavaşlatır.
Kalp ve mide sağlığını korumak adına sahurdan hemen sonra yatmak için 30 dk kadar beklemek gerekir.
Porsiyonlamalara dikkat edin. Göz doyumu sağlamak adına Her yemeği ayrı ayrı tabaklara koymak yerine 1 tabak belirleyip küçük porsiyonlarla tabağımıza hepsini koyarak tüketelim.
İftardan sonra tatlı yemek yerine glisemik indeksi düşük olan elma, çilek, erik, armut gibi meyveleri süt, yoğurt gibi protein içeren besinler ile birlikte tüketerek tatlı isteğinizi dengeleyebilirsiniz. Bu şekilde daha uzun süre tok kalabilir, hem de tatlı isteğinizi kontrol altına alabilirsiniz.
Gün içinde hipoglisemi(düşük şeker) riskini artırmamak için spor yapılmamalıdır fakat iftar yemeğinden sonra 30 -45 dakika bir hafif tempolu yürüyüş yapmak yararlı olacaktır.
Yemeklerin suyunu tüketmemeye çalışın bu şekilde daha az yağ almış olursunuz.
Tatlı tercihlerinizi sütlü tatlı olarak yapın.
Yetişkin bir insanın yaklaşık 1,5 -2 litre su içmesi gerektiğinden sıvı alımına çok dikkat edilmelidir.
Yavaş yemeye çalışın ve mutlaka iyi çiğnemeye dikkat edin.

Herkese Hayırlı Ramazanlar Dileriz.

Dyt. Mine M. Erkan
Sade Derma Estetik








Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma