Ramazanda en çok sorulan sorular
15 Mayıs


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Ramazanda en çok sorulan sorular

11 Ayın Sultanı Ramazan ayının geldi…  Biz de Diyetisyenimiz Merve Ölmez ile Ramazanda en sık karşılaşılan;

Ramazanda verdiğiniz listeye nasıl uyacağım? Ramazanda diyet yapılır mı? Diyet programındayken oruç tutabilir miyim? Ramazanda uygulanacak oruca uygun beslenme ile kilo vermeye devam eder miyim?  Ramazan ayında ben nasıl olsa kilo veriyorum düşüncesi doğru mudur yanlış mıdır? Gebe ve emzikliler ramazanda oruç tutabilirler mi? Düzenli olarak ilaç kullananlar ya da diyabet tansiyon gibi hastalıkları olanlar oruç tutabilir mi? Sorularını derledik ve cevapladık.

Ramazan ayında dengeli beslenip aynı zamanda uzun süre tok kalmak için beslenmenize çok dikkat etmeniz gerekir. Eğer bir uzman eşliğinde diyet programına başlamış iseniz oruca uygun beslenme programları ile kilo almanız engellenir, kilo kaybı istenilen ölçüde görülmeye devam eder veya mevcut kilo korunur. Genelde ramazan ayında sıkça karşılaştığımız düşüncelerden bir tanesi ramazan ayı zayıflama ayıdır düşüncesidir. İnsanlar zayıflayacağını zannederken kilo alırlar. Bunun nedeni ise uzun süren açlıktan sonra düşen kan şekerine karşı çok fazla miktarda kalori alımıdır. Diğer bir düşünce ise ramazan ayında diyet yapmama gerek yok zaten ben kilo veriyorum düşüncesidir. Evet kilo kaybı görülmesi olası bir durumdur fakat kilo kaybının vücutta kas kaybına mı su kaybına mı sebep olduğunu bilmek çok önemlidir ki genelde su ve kas kaybı görülür. Bu da istenmeyen bir durumdur. Ramazan ayı boyunca kronik hastalıkları olan düzenli olarak ilaç kullanan diyabet ya da hipertansiyon gibi rahatsızlıkları bulunan hastaların oruç tutması sağlıklı değildir. Oruç tutmak isteyenler ise mutlaka hekimlerine danışmaları gerekir. Ayrıca gebe ve emzikliler içinde oruç tutmak hem kendi sağlıkları için hem de bebeklerinin sağlığı için tehlikelidir.





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma