Reformer Pilates Boyu Uzatır Mı?
20 Temmuz


Power Plate Hamile Pilatesi

Reformer Pilates Boyu Uzatır Mı?

Pilates 20. yüzyılın başlangıcında ortaya çıkmıştır. Vücuda esneklik ve güç katarak daha sağlıklı olunmasını hedefleyen günümüzde oldukça popüler olan bir egzersiz programıdır. Bu egzersizler sayesinde vücudun her bir kısmı ayrı ayrı çalıştırılır. Zaman içerisinde gelişim göstererek aletli pilates veya reformer pilates adı verilen çeşidi de ortaya çıkmıştır. Minder üzerinde veya çeşitli aletler kullanılarak da yapılabilmektedir. Söz konusu egzersizin geliştiricisi Joseph Pilates zamanının çok ötesinde bir keşfe imza atmıştır. Günümüzde oldukça popüler olan ve hem kadın hem de erkeklerin uyguladığı iyileştirici nitelikte bir egzersiz olarak kabul görmüştür.

ABD’de yaklaşık olarak 10 milyon kişinin pilates yaptığı bilgisi edinilmiştir. Bazı kişiler daha ince hatlara sahip olmak bazı kişiler kilo vermek için pilates yapmayı tercih eder. Bazı kişilerde ise pilatesin boy uzattığı inancı bulunur. Bu bilimsel olarak gerçekdışıdır. Kemiklerin dikine büyümesine boy uzaması adı verilir ve kemiklerde bu gibi bir gelişimin pilates ile gerçekleşmesi mümkün değildir. Kemikleri üzerinde hiçbir etkiye sahip olmayan pilates ile kaslar şekillendirilerek sağlıklı bir duruş elde edilebilir.

Pilates Nedir?

Pilates 20. yüzyılın başlangıcında geliştirilmiş olan bir egzersiz dalıdır. 20. yüzyıldan bugüne kadar da geniş kitlelere yayılarak her geçen gün daha da popüler hale gelmiştir. Pilatesin yaratıcısı ismini aldığı Joseph Pilates’tir. Joseph Pilates hastalığa bağlı olarak kaslarda görülen güçsüzlüklerin iyileştirilebilmesi amacıyla yaklaşık olarak 500 farklı hareket geliştirmiştir. Bu hareketlerin her biri vücudun ayrı bir kısmını ve farklı bir kası çalıştırıp güçlendirmeye yöneliktir. Pilates esasen bir sağlık sorununun tedavisi için geliştirilmiş olup günümüzde hem estetik kaygıların giderilmesi hem de sağlıklı bir yaşam amacına hizmet etmektedir.

Pilates yapmak suretiyle duruş bozuklukları giderilir. Kaslar esneyip uzar. Vücut dik bir duruşa sahip olur. Kemik ve kas yapısı estetik bir görünüm alarak daha sağlıklı ve güçlü bir hale gelir. Bu egzersiz yaşlanma etkilerini geciktirme özelliğine de sahiptir. Vücudun orantılı bir şekilde şekillenmesini sağlayarak kişinin dik durmasına ve illüzyon yaratarak daha uzun boylu görünmesine de katkı sağlar. Bu gibi pek çok olumlu yönü nedeniyle 1 yüzyılı aşkın bir süredir popülerliğini koruyan bir spor dalıdır.

Geliştirildiği ilk dönemde pilates yaklaşık olarak 500 farklı hareketten oluşmaktaydı. Bu da bir egzersiz türü için oldukça çeşitli ve çok yönlü hareketlere sahip olma anlamını taşır. Söz konusu hareketlerin her biri birbirini tamamlayacak şekilde tasarlanmıştır. Her bir hareket birbirinin devamı niteliğindedir ve sırayla tüm vücudun çalıştırılmasını hedefler. Pilates egzersizleri yaparken ayrıca nefes üzerine yoğunlaşılması gerekir. Hareketleri yaparken nefesin kontrol edilmesi kritik bir öneme sahiptir. Bu gibi çeşitli olumlu yönleri sayesinde günümüzde geniş kitleler tarafından çeşitli uzmanlık seviyelerinde uygulanabilen bir spor dalı haline gelmiştir. İlk geliştirildiğin 20.yüzyıldan bugüne dek çeşitli değişimler geçiren bu egzersizin diğer adıyla  reformer pilates olmak üzere başka bir türü daha ortaya çıkmıştır.

Pilates Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Nelerdir?

Pilates yapan kişiler bazı prensipler dâhilinde bu egzersizi uygulamalıdır. Bu prensipler şu şekilde sıralanabilir:

Pilatesin Bu Kadar Popüler Olmasının Nedenleri Nelerdir?

Pilateste esas amaç zihin ile beden bütünlüğünü sağlamaktır. Egzersiz boyunca bedene kulak verilir, nefes alış verişler düzenlenir. Hareketin aceleye getirilmeden odaklanarak yapılması çok önemlidir. Aletli pilates veya diğer adıyla reformer pilates gibi sonradan geliştirilen pilates dallarında da vücut merkezine yönelim ana hedeftir. Vücudun merkezi güçlendirilir, dengenin sağlanması için o bölgedeki kasların çalıştırılmasına ağırlık verilir.

Pilates sakinlikle ve ağırlığa yüklenmeden yapılması gereken bir egzersiz türüdür. Bu sebeple de hemen hemen her yaş grubundan insan için uygundur. Bu da bu egzersiz türünün geniş kitlelere yayılmasını sağlamıştır. Pilates ile stres azaltılabilir. Kişi kendisini daha zinde, dinç ve aktif hissedebilir. Pilates yaparak insan vücudunu daha iyi tanıyabilir. Bu gibi sayısız olumlu yönü nedeniyle pilates pek çok spor salonunda, rehabilitasyon merkezlerinde ve hastanelerde şifa vermesi için uygulanmaktadır.

Pilates ile Boy Uzatmak Mümkün Müdür?

Boy uzaması kemiklerin boydan yani vertikal olarak büyümesi anlamını taşır. Pilatesin kemiklerin boyu üzerinde herhangi bir etkisi bulunmaz. Pilates yapmak suretiyle genetik kodlarla belirlenmiş olan boy uzunluğu ve kemiklerin uzama kabiliyeti değiştirilemez. Esasen pilates kemikler değil kas yapısı ve omurganın duruşu üzerine yoğunlaşmış olan bir egzersiz türüdür. Bu egzersiz sayesinde vücudun her bir bölümü ve her bir kas ayrı ayrı çalıştırılabilir. Kaslar pilates hareketleri ile esnetilir, omurga rahatlatılır, duruş bozuklukları giderilir. Kişi daha dik durur. Bu sayede de yapılan egzersizler sonucunda kaslara doğrudan kemiklere de dolaylı yoldan müdahale edilmiş olur. Bu da bazı kişilerde pilates yapmak suretiyle boy uzamasını görüldüğü şeklinde yanlış bir algı oluşmasına neden olur.

Maruz kalınan stres seviyesi, masa başı işte çalışmak, yorgunluk, kilo fazlalığı, kas yapısının az gelişmiş olması ve yer çekimi gibi çeşitli etmenlere bağlı olarak insan omurgası üzerine yükler biner. Bu yüzden de duruş bozukluğu oluşur. Pilates hareketleri sayesinde omurganın etrafındaki kas yapısı desteklenip güçlendirilir. Kasların çalışması ile birlikte kişi daha dik duruş elde eder. Omurganın desteklemesine ek olarak kilo kaybı ve bedenin daha ince bir görünüme kavuşması da söz konusudur. Daha dik durup daha ince görünen kişi karşı tarafta boyu uzamış gibi bir izlenim bırakır.  Bu da pilatesin sağladığı yararlardan bir tanesidir. Yanlış bilinenin aksine omurgayı oluşturan omurların arasında 2-3 cm’lik bir açılma olduğu ve bu yüzden boy uzamasının görüldüğü söylentisi oldukça yanlış ve toplumu yanıltıcıdır.

Pilates yapan bir kişinin hem duruş bozukluğu giderilir hem de uzun boylu görünebilir. Eklemlerde görülen ağrılar azaltılır.

Öte yandan gelişim çağında olan bireylerin sağlıklı bir uzaması için pilates hareketleri yapması önerilmektedir. Pilates sayesinde duruş bozuklukları genç yaşlardan itibaren engellenebilir.

Özellikle bel ve sırt ağrısı çeken, duruş bozukluğundan şikâyet eden kişiler içi pilates çok yararlı bir egzersiz türüdür. Sade Derma Estetik’in alanında uzman pilates eğitmenlerinden yardım alarak kilo vermek, dik durmak, ince ve sağlıklı bir görünüm elde etmek oldukça mantıklı bir seçenektir.








Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

info@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma