Siz de pilates ile kendinizi keşfedin
20 Mayıs


Reformer Pilates

Siz de pilates ile kendinizi keşfedin

Merhaba ben Batıgül Yıldırım

 

Yaklaşık 5 yıldır Şenay Akay Derma Estetik’te personel trainer olarak Reformer Pilates ve Egzersiz Uzmanlığı yapıyorum. Power plate, reformer pilates, mat pilates, trio, double, birebir dersleri vermekteyim.

 

Eğitimlerim; Studio work out Serdar Gürbüz reformer level 1, cadillac,trapez, barrel, chair, work shop Alper Bayraktar etkin insan mat  level  1, Pilates Federasyonu mat level 1, reformer level 1 - level 2, Murat Ertürk power plate, Pilates Federasyonundandır.

 

Spor alışkanlığım çok kücük yaşlardan beri tenis, sörf, voleybol, fitness, pilates yapmam ile gelişti. Sizlere tavsiyem ise spor yapmayı sevmeyebilirsiniz, sizi cok zorluyor olabilir,  ya da böyle bir alışkanlığınız daha önce hiç olmayabilir, kendinizi keşfedin... Tüm sporları deneyin içinden eminim ki size iyi gelecek hem fiziksel ve ruhsal, hem de omurganızı sağlıklı hissetmek için..

 

Eminim ki sizde benim gibi en son reformer pilatesi seçeceksiniz neden mi? 

 

Tüm bunların cevabı aşağıda;

 

 

Yer çekime karşı gelerek, omurganızın iyi bir şekilde esnemesini sağlayan, bir takım ipler ve yaylar sayesinde personal trainer eşliğiyle yapabileceğiniz egzersiz biçimi ile kaslarınızı güclendirebilir, esnekliğinizi ve kuvvetinizi arttırabilir, sıkılaşıp, incelebilir, aynı zamanda omurganızın sağlıklı olmasını sağlayıp postürünüzü yani duruş bozukluğunuzu giderebilirsiniz.

 

Herkes pilates yapabilir. Pilatesin yaşı yoktur... Kendisini iyi hisseden ve iyi hissetmek isteyen herkes pilates yapabilir…

 

Reformer pilates ile duruş bozukluğunuzu giderebilirsiniz nasıl mı?

 

Zaman zaman süre gelen farkında olmadan... Genetik faktörler, iş yoğunluğu, yanlış/  ters hareket yapmadan kaynaklı olarak, sırt, bel, boyun bölgesinde ağrı hissedebiliyorsanız eğer hemen sizi benimle birlikte pilates yapmaya davet ediyorum  Neden mi ?  Gelin kaslarınızı, omurganızı birlikte güçlendirelim birlikte doğru hareketler yaparak ve benimle birlikte düzenli pilates yapan kişilerde zamanla ağrılarının azaldığını, duruşunun düzeldiğini, daha saglıklı bir omurgaya sahip olduğunu söylüyorlar ;) Siz de bunu hissedeceksiniz! 

 

Bu işin sırrını istiyorsanız eğer her zaman bir tavsiyem var ;

 

%60 beslenme %30 egzersiz %10 dinlenmeden geçiyor… Su oranı iyi bir kas yapısına sahip olmak istiyorsak eğer su tüketimine özen göstermeliyiz… Kas kütlesini arttırmak isteyen öğrencilerim ve okuyucularım için söylüyorum protein ağırlıklı beslenmeye özen gösterin.

 

Bir ağacı düşünün su ve sevgi olmadan yaşayabilir mi? Cevabınız hayır değil mi

 

Çünkü kas dediğimiz şey de aynen budur. Vücudumuzu fit ve sağlıklı olarak ayakta tutmak istiyorsak sağlıklı ve protein ağırlıklı beslenirsek;

 

 

Herkese pilates dolu, sağlıklı günler diliyorum 

 

Batıgül Yıldırım





SIK SORULAN SORULAR

Pilates kasları güçlendirmek, esnekliği arttırmak ve vücudun genel sağlığını iyileştirmek amacıyla geliştirilmiş bir egzersiz sistemidir. Egzersizler minder üzerinde ya da özel olarak dizayn edilmiş aletlerle yapılır.

13 yaş itibari ile özel bir sağlık sorunu olmayan herkes pilates yapabilir. Pilates için hiçbir zaman yaşlı sayılmazsınız.

Pilates tüm vücudu kapsayan egzersizleri bir araya getirip geliştirerek, zihin ve vücudu bir noktada toplayan nefes, düzgün form, etkin hareket kalıplarına dikkat edip dengeyi, koordinasyonu arttıran, stresi azaltan, oldukça güvenli, zorlayıcı olmayan ve günlük aktiviteyi arttıran spor yapmak isteyen herkesin ihtiyaçlarını karşılayacak bir egzersiz sistemi olduğu için tavsiye edilir.

Reformer dersleriyle matwork dersleri arasında pilatesin temel prensipleri açısından çok büyük farklar olmasa da, matwork yaparken reformer aletinin bizim için sağladığı direnç hissinden biraz yoksun olarak çalışırız.

 

Yani reformer aleti ile yapılan egzersizlerin matwork egzersizlerinden en büyük farkı, kendi vücut ağırlığınızın farklı ağırlıkta yaylarla desteklenerek, bahsettiğimiz direnç sistemiyle kaslarınızı çalıştırmasına yönelik olmasıdır.

 

Matwork grup egzersizleri esnasında eğitmen, belirli canlandırmalarla ya da çeşitli  yöntemler kullanarak size hareketleri nasıl yapmanız gerektiğini anlatır.

 

Ancak reformer aleti yaylı sistemi,tasarımı ve kullanımı sayesinde size zaten o sözünü ettiğimiz ağırlık hissini ve direnç duygusunu yaşatır. Her iki ders arasındaki en önemli farkın bu olduğunu söyleyebiliriz. Bu sebeple üyelerimizden, reformer aletli pilates  özel derslerinin matwork grup egzersizlerine göre biraz daha kısa sürede etkisini gösterdiğine dair geri bildirimler almaktayız.

 

Reformer aleti o kadar güzel tasarlanmıştır ki,daha önce de bahsettiğimiz gibi kişi,kendi vücut ağırlığı ile egzersiz yapmakta fakat eklemlerini zorlamadan kaslarını çalıştırabilmektedir.

Düzgün bir postür ve duruş kazanmanıza sırt ve bel ağrılarınızdan kurtulmanıza, düzgün ve biçimli bir vücuda sahip olmanıza yardımcı olur. Ayrıca vücudumuzun esnekliğini artırarak günlük hayatınızı kolaylaştırır.

10 ders sonra alışma ve farkı hissetme başlar. 20 ders sonra vücut değişim gösterir, şekillenme gözle görülür duruma tam gelir. 30 ders sonunda vücudunuzdaki değişime inanamazsınız.

Sadece pilates yaparak kilo vermek veya sağlıklı bir  kilo aralığında kalmak maalesef zor. Kilo vermek için kardio çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Mesela yürüyüş, bisiklet sürme veya yüzme gibi aktiviteleri haftada 3-4 gün pilatese ek olarak yapmanız gerekmektedir.

Pilates boy uzatmaz. Kas boyunun uzun tutulmasını sağlar. Vücudumuzun ağırlığı ile zamanla kas boyumuzda kısalma, sırt kısmında öne doğru eğilme ve kamburluk meydana gelir. Pilates ile bozulan duruşlar ve omurgadaki bozulmalar düzeltilir. Kas boyu uzatılarak daha dik ve iyi bir duruş sağlanır.

Bize göre ideali haftada 3 gün yapmaktır. Programı haftada 4 güne çıkarmanın da hiçbir sakıncası yoktur. Yoğunluk sebepleri nedeniyle 3 gün gelemeyenlerin en az 2 gün gelmesi zorunludur.

Çoğunluk olarak kadınlar tercih ettiği için böyle bir yanılgı vardır. Ama kadın-erkek fark etmeden herkesin yapabileceği bir egzersiz sistemidir. İki cins için de temel amaç; zayıf bölgelerin güçlendirilmesi, dayanıklı, sağlıklı, fit bir bedene ve doğru postüre ulaşmaktır.

Gerekli olan fizik tedavi yöntemi uygulandıktan sonra doktor onayıyla başlayabilirsiniz. Evet, bel/boyun fıtığı – fibromiyalji – sakroiliak eklem rahatsızlıklarında “özellikle” pilates yapılır. Pilates bu rahatsızlıkları gidermeye yardımcı olan bir rehabilitasyon yöntemidir.

Pilates yapanlar günlük yaşantılarında dengeli ve sağlıklı beslenmelidir. Protein ve karbonhidrat tüketiminde özenli olmalı ve bu konuda bir diyetisyen danışmanlık alınabilir.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

info@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma