Regl ağrılarına son!
19 Kasım


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Regl ağrılarına son!

Adet dönemi çektiğiniz ağrılardan dolayı korkulu rüyanız mı oldu? Üstelik bu ağrılar bir tek sizi değil o günlerde hiçbir şey yapamadığınız için çevrenizdekileri de mi etkiliyor?

Sizi ve çevrenizdekileri bu ızdıraptan kurtaracak gizli formül yediğiniz besinlerde saklı!

Bu besinleri okumadan önce gelin kaç kişiyle bu sorunu paylaşıyorsunuz bir göz atalım.

Ortalama olarak üreme çağındaki, yani kendiliğinden regl görebilen kadınların yüzde 40-60'ı regli dönemini ağrılı yaşar. Bu, genç yaşlarda daha fazladır. Batı ülkelerinde yapılan çalışmalarda 19 yaş civarındakilerin yüzde 75'inin ağrılı regl gördüğü belirlenmiştir. Bunların yüzde 17'si okula gidemeyecek kadar ızdırap çeker. Yarısı çok ciddi ağrılar hisseder. Yaş ile birlikte sıklık azalır ve 40 yaşından sonra ciddi oranda düşer.

Şimdi de gelelim gözümüzün önündeki gizli formüle :)

  1. Omega 3: 2011 yılında yapılan bir çalışmada omega 3 takviyesinin, etken maddesi ibuprofen olan ağrı kesicilere kıyasla mens sancısını azaltmada daha etkili olduğu görülmüştür. Omega 3’ü balıklardan, belirli bir miktarını bitkisel kaynak olarak chia tohumu ve cevizden karşılayabileceğin gibi takviye olarak da alabilirsin.En çok omega3 içeren balıklar sırasıyla: Somon, sardalya, alabalık.
  2. Taze Ananas: İçeriğindeki protein sindiren enzimlerin karışımı olan bromelain’in olumlu etkisi sayesinde ödemlerin çözülmesine yardımcı olur.
  3. Maydanoz: İçerisinde barındırdığı apiol maddesi özellikle adet kanamalarını düzenleme, kanamaları kolaylaştırma ve sancıları azaltma özelliğine sahiptir. Aynı zamanda ödem atıcı özelliği, adet dönemlerinde oluşan şişlikleri azaltmaya yardımcı olacaktır. 2013 yılında yapılan bir araştırma da maydanozun ağrılı adet dönemlerinde ağrıyı hafifletmeyi desteklediğini söylemektedir.
  4. Papatya, Rezene, Kekik Çayı: Bu çaylar adet düzensizliğinde etkilidir. Kanamayı düzenler ve vücudu rahatlatarak sancısız adet dönemi geçirmenizi sağlar. 
  5. Magnezyum: Eksikliği kas kramplarına sebebiyet veren çok önemli bir mineral! Bu yüzden hemen magnezyum değerlerinizi kontrol ettirmelisiniz. Bir tek regl döneminde değil çok yoğun olduğunuz günlerde de magnezyum içeren besinler tüketmek sizi rahatlatacaktır.Yeşil yapraklı sebzeler, muz ve kakao magnezyumdan zengin besinler arasında yer almaktadır.
  6. E Vitamini: 2014 yılında E vitamininin dismenoreye etkisi üzerine yapılan araştırma da regl ağrısını azalttığını desteklemektedir. Bu vitamini badem, avokado ve zeytin gibi sağlıklı yağlara sahip besinlerden veya ıspanak, brokoli, domates, lahana gibi sebzelerden sağlayabilirsin.
  7.  Zencefil: 2009 yılında yapılan başka bir çalışmada da zencefilin birçok ağrı kesiciden daha etkili olduğu söylenmektedir! Üstelik kış aylarındaysanız taze zencefili rendeleyip bal ile karıştırıp tüketerek bağışıklığınızı da kuvvetlendirebilirsiniz 
  8. Egzersiz: Yapılan birçok çalışma yapılan egzersizin regl döneminin birçok olumsuz etkisini azalttığını söylüyor. Araştırmalara göre egzersizle beraber kaslarının düzenli çalışması ve dokulara yeterli oksijenin gitmesi, ağrıların hafiflemesine yardımcı oluyor!

 

Diyetisyen Büşra Demirdağ





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma