Sağlıklı beslenmede ekmek tüketimi
07 Ocak


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Sağlıklı beslenmede ekmek tüketimi

Ekmek soframızın vazgeçilmez gıdasıdır. Yapılan araştırmalarda diyette ekmek yememenin yanlış olduğu açıklandı. Uzun yıllardır gerçek sandığımız bu bilgi, sağlığın kaybolmasına ve kilo verememeye sebep olarak gösteriliyor.

Aslında son derece doyurucu bir besin olan ekmeği beslenme alışkanlıklarından çıkarmak aynı zamanda da diyet depresyonunu da arttırmaktadır. Peki hangi ekmekleri tüketilmelidir? Beyaz olanları değil esmer renkte olanları tercih etmek gerekir. Özellikle tam buğday veya çavdar ekmeği bunların başında gelmektedir.

Tam tahıllı ekmeğin faydaları saymakla bitmez.

Tok tutar, iştah kontrolünü sağlar!

Ekmek iştah kontrolü sağlar, acıkma sıklığınızı dengeler, tokluk hissi sağlar ve kan şekerinizi dengeler. Ekmek yiyerek tatlı ihtiyacınızı da kontrol altına almış olursunuz.  Tam tahıllı ekmek içeren diyetin diyet lif oranı yüksek olduğu için acıkmayı geciktirir, uzun süre tok kalmanızı sağlar.

Tam tahıllı ekmekler vücut yağ yüzdesini düşürerek kilo kontrolüne yardımcı olur.

Metabolizma hızınızın yavaşlamasını engeller. Yani bu ekmekler şişmanlatmaz aksine zayıflamaya yardımcıdır. Diyetinizde tam tahıllı ekmek tüketmek geri dönüşümsüz kilo vermenizi sağlar. Düzenli tam buğday, çok tahıllı, yulaf ve çavdar ekmekleri tüketimi karın çevresi yağlanmasını azaltır.

Tam buğday ekmeği B gurubu vitaminlerinden zengindir. Özellikle emzikli ve gebe annelerin tüketmesi oldukça önemlidir. Vitamin deposuna katkıda bulunmakla birlikte emzikli annelerde süt miktarını arttırır.

Yoğun lif içermesinden dolayı sindirim sistemine yardımcı olur. Kolon, mide kanseri ve hemoroid hastalıklarına karşı koruyucu etkisi vardır.

Antioksidan içeriği yüksektir bağışıklık sistemini arttırır.

Bitkisel kaynaklı olduğu için kolesterol içermez. Kandaki kolesterol düzeyinin kontrolüne yardımcı olur.

 

Diyetisyen Merve Ölmez

 





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma