Sağlığınızı sofranızla geliştirin
18 Aralık


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Sağlığınızı sofranızla geliştirin

Depresyondan kansere kadar etkili olan sıra dışı bir besin …

Yapılan araştırmalar, insanların karşılaştıkları birçok hastalığa besin maddelerinin ve beslenme alışkanlıklarının neden olduğunu ortaya koymaktadır. Bundan dolayı insanlar beslenmelerine dikkat etmek zorundadırlar. Göz ardı edilmemesi gereken besinlerden biri olan balık, ruhsal ve fiziksel sağlığımızı korumamız ile geliştirmemizde çok yardımcıdır. İnsan beynindeki hücrelerin yenilenmesine yardım eder ve beyin ile retina (bir göz tabakası) hücrelerinin çoğalmasını sağlar. Bu hücrelerde DHA (balık yağlarının temel içeriklerinden biri) seviyesinin düşmesi, depresyon, hafıza kaybı, şizofreni ve görme bozuklukları gibi problemlerin ortaya çıkmasına yol açar.

Haftada 3 öğün balık tüketmek hastaların ani kalp krizi riskini %50 azaltıyor !

Amerika Kalp Birliği (AHA), balık yağlarının kalp hastalıklarından korunmada önemli olduğunu kanıtlamıştır. Amerika Kalp Birliği’ nin sonuçlarına göre balık yağlarının temel içeriği olan EPA ve DHA’nın bazı faydaları şunlardır: Kalp ritmi bozukluğunu düzenler, ani kalp krizi riskini azaltır, plazma trigliserid (yağ) seviyesini düşürür, kan yoğunluğunu ayarlar. Faydaları bu kadar olmakla bitmiyor, dahası da var… Depresyonu, migren türü baş ağrılarını, eklem romatizmalarını, şeker hastalığını, yüksek kolesterolü ve tansiyonu, dikkat eksikliğini, hiperaktiviteyi , IQ seviyesinin düşük olmasını , halüsinasyonu, bazı alerji türlerini, kanseri önler ve şizofrenik belirtileri azaltır. Disleksi ve alzheimer için de faydalıdır. Yüksek oranda DHA içeren balıkları tüketen insanlarda zihinsel gelişimin arttığı gözlenmiştir. DHA özellikle yağlı balıklarda bol miktarda bulunduğu için haftada en az iki üç kez balık tüketmek gerekmektedir. Balık tüketiminin depresyon ve intihar olaylarını azalttığı gözlenmiştir. Harvard Tıp Fakültesi’nde yapılan araştırmalarda ise EPA ve DHA’nın (balık yağlarının temel içeriklerinden biri) hamilelikte çok önemli olduğunu gösterilmektedir.

Yağ yakımını hızlandırıp forma girmeyi kolaylaştırır !

Balık ve balık yağları sağlığa faydaları; protein miktarının yüksek olması, PUFA (EPA,DHA), demir, selenyum, çinko ve A, B3, B6, B12, D ve E vitaminlerini içermesi ile önem kazanmıştır. Balıkta en büyük faydayı şüphesiz yağları sağlamaktadır. Yani bu da demek oluyor ki balık tercih ederken bu yağlardan en zengin balık türleri olan sardalya, Atlantik uskumrusu, Pasifik ve Atlantik ringası, göl alası, somon, Avrupa hamsisi ve lüferini öncelikle almalıyız. Ayrıca besin değerlerindeki kayıpları en aza indirmek için pişirme yöntemlerine de dikkat edilmelidir. Kayıp miktarı fırında pişirmede; %10-30, kızartmada %0-20, nemli sıcaklıkta pişme suyunun kullanılma durumuna göre %0-50 değişmektedir.

 

Diyetisyen Büşra Demirdağ





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

info@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma