Şok diyetlerle hızlı kilo vermek doğru mu?
13 Şubat


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Şok diyetlerle hızlı kilo vermek doğru mu?

Moda diyetler ve zayıflatıcı gıda takviyeleri, kısa sürede daha ince bir vücut sözü veriyor ama bunlara inanmak ne kadar doğru?

Herhangi bir hızlı kilo verme programında gerçekten yağ yakan şey bir hap veya yiyecek türü değil, egzersizle birlikte kalorilerin ciddi bir şekilde azaltılmasıdır. Vücut ihtiyacı olan enerjiyi bu tür diyetlerle karşılayamaz ve enerji sağlamak için karaciğere yüklenir. Kısa sürede kilo verildiği için metabolizma üzerinde kalıcı hasarlara neden olabilir. Metabolizma yavaşlar çünkü yağ dokusundan çok kas dokusu kaybedilir. Kısa sürede hızlı kilo kaybına neden olan şok diyetler ani kalp krizine neden olabilir. Uzun süreli açlık sonrasında vücutta yaşanan ani su kaybı halsizlik, tansiyon düşüklüğü, baş dönmesi, fenalık hissi, göz kararması gibi problemlere neden olabilir.Birkaç aydan sonra çok fazla kilo veren insanların yüzde 12-25'inde safra taşı oluşumu görülür. Bol miktarda sıvı içmekten kaçınılması sonucu oluşur dehidratasyon (sıvı kaybı) görülür. Ve elektrolit dengesizlikleri nadiren yaşamı tehdit edebilir. Ve kilolarla birlikte sağlık da elden gidiyor.
Bilinçsizce uygulanan düşük kalorili diyetler, ölüme kadar gidebilecek ciddi tablolara neden olabilmektedir. Çok kısa sürede aşırı derecede kilo kaybına yol açan beslenme programlarının zararları şu şekilde sıralanmaktadır. tansiyon düşüklüğü ve baş dönmesine neden olmaktadır.
Şok diyetleri uygulayan kişilerde baş ağrısı ve konsantrasyon bozukluğu görülebilmektedir. Düzensiz kilo alıp vermenin sonucunda oluşan kalıcı kilo fazlalığı, insülin direncine sebep olarak şeker hastalığı riskini artırmaktadır. Uzun süreli açlık, midede gastrit ve yanma gibi sorunları da beraberinde getirmektedir. Özellikle mevsim geçişlerinde uygulanan şok diyetlerin sonucunda görülen kansızlık, saçların güçsüzleşmesiyle birlikte hızla dökülmesine neden olmaktadır. Ve aynı zamanda Hızlı kilo kayıplarında yapılan en büyük hatanın tek yönlü beslenmektir. Hızlı kilo vermek için yapılan düşük kalorili diyetlerin, genelde karbonhidrat açısından oldukça fakirdir. Alınan az kalorinin yanında karbonhidrat tüketiminin de çok az olması, kan şekeri seviyesinin sürekli düşük seyretmesine yol açar. Bu durum açlık hissinin artmasına hatta zaman zaman dayanılmaz hale gelmesine, sinirlilik, halsizlik ve yorgunluğa neden olmaktadır. Açlık halinin daha da uzaması durumunda kişide konsantrasyon yetersizliği, zihinsel bulanıklık hatta efor gerektiren işler yapılırken bayılmalar görülebilmektedirr.

HIZLI KİLO VERMENİN YAN ETKİLERİ İSE;

•    Baş ağrısı •    Asabiyet •    Yorgunluk •    Baş dönmesi •    Kabızlık •    Adet düzensizlikleri •    Saç dökülmesi •    Kas kaybı Hızlı kilo vermenin tehlikeleri, diyet için harcanan zamanla birlikte artar. Proteinsiz bir diyet yapmak özellikle risklidir.

BİR ELBİSEYE SIĞABİLMEK VEYA PLAJDA İYİ GÖRÜNMEK İÇİN...

Hızlı kilo vermek isteyen insanların çoğu, genellikle bunu kendi başlarına yaparlar. Sık sık bir elbiseye sığabilmek veya plajda iyi görünmek gibi kısa vadeli bir hedef elde etmek isterler. Kendinizi aç bırakmak kesinlikle iyi bir fikir değil. BİR ÇOK HASTALIĞI BERABERİNDE GETİRDİĞİ UNUTULMAMALI VE MUTLAKA BİR UZMANA BAŞVURULMASI GEREKMEKTEDİR.





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

info@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma