Spirulinanın bilinen 11 faydası
18 Aralık


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Spirulinanın bilinen 11 faydası

Spirulina mavi-yeşil alglerden oluşan Bilimsel çevrelerce son yıllarda keşfedilen en şifalı bitkilerden birisi olarak kabul edilen yosun türüdür.

Şu anda en çok araştırılan tatlı su bitkilerinden birisidir. Ancak bu yosun türünü birçoğumuz duymayıp gözden kaçırmış olabilir.

Spirulinanın Faydaları

1.) Hafızayı kuvvetlendirir

Spirulina hafızayı açıp daha net düşünmenizi sağlayacak bir aminoasit içermektedir

2.)Protein deposu

Özellikle spor sonrası beslenmede kullanılabilecek harika bir gıda takviyesidir. Diğer alg türlerinden farklı olarak, insan vücudunun ihtiyaç duyduğu tüm gerekli amino asitleri içerir. Bu onları tam protein kaynağı yapar. Ayrıca biliyorsunuz ki normalde vücudumuz aldığı besin maddelerinin bir kısmını kullanamaz. Yani diyelim ki kırmızı et yediniz ama içerisindeki proteinin sadece bir kısmını vücudunuz kullanabilir. BURAYA DİKKAT: Spirulina içerisindeki protein kırmızı et içerisindeki proteinden 4 kat daha fazla kullanılabilir!

3.)Detoks etkisi (özellikle arsenik üzerinde)

Bir ağır metal olan arsenik, sanayi atıkları ile özellikle sularda kirlilik yaratarak, insanda cilt ve akciğer kanseri, kalp damar sistemi, sinir sistemi hastalıklarına neden olabiliyor. Ayrıca organik arsenik bileşikleri büyümeyi hızlandırıcı olarak kanatlı (tavuk, hindi vb.) yemlerine de katılıyor. Hatta bir ara İzmir başta olmak üzere bazı şehirlerimizde şebeke sularında arseniğin yüksek olduğu saptanmış ve büyük tartışmalar yaşanmıştır.

Ancak şanslıyız ki bazı araştırmaların sonuçları spirulina-çinko kombinasyonunun mükemmel bir şekilde çalıştığını tespit ettiler. Bu kombinasyon hastaların vücutlarındaki arseniği % 47 azalttı

4.) Kilo Vermeyi Hızlandırır

Spirulina gibi besleyicilik ve protein açısından zengin gıdalar kilo vermenizi sağlar ve daha az yağ depolar. Aynı zamanda içeriğindeki protein metabolizmanızı ve yağ yakımını hızlandırır. Daha uzun süre tok hissettirir. Açlık hissinizi azaltır.

5.)HIV / AIDS

Yakın zamana kadar epidemiyologlar Japonya, Kore ve Çad’daki insanlarda HIV / AIDS oranlarının neden bu kadar düşük olduğunu araştırıyorlardı. Bu bölgelerde yüksek miktarda tüketilen bu yosunun etkenlerden biri olabileceğini açıkladılar. Hastalar üzerinde yapılan araştırmalar spirulinanın beyaz kan hücrelerini daha istikrarlı hale getirdiği ve bu durumunda hastalıkla savaşmaya yardımcı olduğu belirlendi.

6.)Kanserin Önlenmesine yardımcı olur                                                                                            

Maryland Tıp Merkezi Üniversitesi’ne göre, “Bir takım çalışmalar, spirulinanın, bağışıklığı iyileştiren ve kanseri önlemeye yardımcı olan antikorların, enfeksiyona karşı savaşan proteinlerin ve diğer hücrelerin üretimini artırdığını gösteriyor.”

Spirulina’nın kanser hücreleri üzerindeki etkisi ile ilgili olarak 70’den fazla makale yazıldı ve onlarca araştırma yapıldı. Ve hepsi de spirulinanın kanserle savaşta önemli rol oynadığını belirtiyor.

7.)Kan Basıncını Düşürür

Bu günümüzde fast food kültürüyle beslenen insanlar için son derece umut verici çünkü bu tüm metabolizmayı etkileyebilen bir durum.

8.)Kolesterolü düşürür

Çalışmalar spirulinanın damar sertliğini önlediği ve kan kolesterol düzeylerini düşürdüğü gösterdi.

9.)Felç İhtimalini Azaltır

Araştırmacılar, spirulina takviyesinin intimal aort yüzeyini% 33 ila% 48 oranında düşürdüğünü keşfettiler; bu durumun, felce engel olabileceği düşünülüyor. Spirulina sağlıksız beslenmenin vücuda verdiği hasarları azaltıyor. Sağlıklı ve dengeli beslenen insanlara neler yapabileceğini siz düşünün !

10.)Enerjiyi Artırır

11.)Sinüs Sorunlarını Azaltır

Onlarca çalışmaya göre spirulina sinüs problemlerine neden olan iltihabı azaltarak vücuda yarar sağlıyor.

!Spirulina sadece güneş ışınlarını değil sudaki maddeleri de kolayca emer. İşte bu nedenle Spirulina yetiştirilen suda ağır metal, zehirli atık varsa, onları da çeker. Böyle bir durumda bu tip bir Spirulina insan tüketimine uygun olmaktan çıkar. Kullandığınız ürünün kalitesi bu bakımdan oldukça önem taşır.

!Spirulina bağışıklık sistemini güçlendirir ancak lupus, MS, romatoid artrit gibi bağışıklık sistemi hastalıklarında bağışıklık sistemini fazla harekete geçirmesi nedeniyle, bu hastalıklarda zararı dokunabilir. Dolayısıyla bağışıklık sistemi hastalıkları olanlar Spirulina takviyesi almaktan kaçınmalıdır. Fenilketonüri (PKU) hastaları da Spirulina kullanmamalıdır. Bağışıklık sistemine yönelik ilaç kullananlar, kan inceltici ilaç veya takviye alanlar, hamile ya da bebek emziren kadınlar da Spirulina takviyesi almamalıdır.!

LÜTFEN KULLANMADAN ÖNCE DOKTORUNUZA DANIŞIN.

Diyetisyen Büşra Demirdağ





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

info@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma