Spor sonrası 5 alternatif menü tavsiyesi
12 Kasım


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Spor sonrası 5 alternatif menü tavsiyesi

Spor sonrası kas miktarını arttırıp yağ miktarını düşürmek isteyenler için sağlıklı menü tavsiyelerinde bulunan Diyetisyen Büşra Demirdağ, spor sonrası en kısa sürede bu menülerin tüketilmesi gerektiğini belirtti.

1) 1 su bardağı yarım yağlı süt + 1 porsiyon meyve

Meyve tercihi olarak özellikle spor sonrası zararlı yıkım ürünlerini atmak için gerekli olan c vitamininden zengin kivi, çilek, yaban mersini veya spor sonrası yorgunluğu ve krampları azaltmak için gerekli olan potasyumdan zengin muz tavsiye edilir.

2)Buharda somon+ Salata+ Tam tahıllı ekmek

Omega-3 yönünden zengin olan somon spor sonrası zararlı yıkım ürünlerini önleyen bir diğer besindir. Izgara yerine buharda olması daha etkili olmaktadır.

3)Izgara biftek veya tavuk+ Brasika sebzeleri+ Tam tahıllı ekmek

Brasika sebzeleri ızgaranın kötü etkilerini nötralize etmektedir. Bazı brasika sebzeleri ise şunlardır ; brokoli, brüksel lahanası, beyaz ve kırmızı lahana, karalahana, turp, şalgam, hardal otu, pazı, tere, marul.

4)Peynirli tost+ Ayran

Az yağlı peynir tercih edilmesi yağ yıkımında daha iyi sonuçlar elde etmenizi sağlayacaktır.

5)Yoğurt+ Kıymalı sebze yemeği+ Tam tahıllı ekmek

Yoğurt içerisindeki probiyotik sayesinde metabolizmanızı spor sonrası 2 kat daha hızlandıracaktır.

 





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

info@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma