Bu yazı sizi unutkanlıktan kurtaracak!
03 Aralık


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Bu yazı sizi unutkanlıktan kurtaracak!

Sadece yaş ilerledikçe değil artık günümüzde 7 den 70e herkes de görülen bir sorun haline gelmeye başlayan unutkanlık için Diyetisyen Büşra Demirdağ önerilerde bulundu.

Hem kendinizi hem de çocuklarınızı kurtarmak için her gün egzersiz yapın. Günde 30-45 dakika, haftada en az 4 gün yürümeye, iş saatlerinde daha çok aktif olmaya, kısa mesafelerde taşıt kullanmamaya çalışın.

Özellikle yürümenin beyin sağlığı ve yeniden yapılanma sürecini olumlu yönde etkilediğini gösteren pek çok sayıda kanıt bulunmaktadır.  Beynin yeni yetenekler kazanabilmesi beyin hücreleri arasında güçlü ve yoğun yeni bağlantılar oluşturabilmesinin başlıca desteklerinden biri de düzenli ve ılımlı egzersizlerdir.

Ayrıca alışveriş listenize aşağıdaki besinleri ekleyin.

1)OMEGA3

Yapılan araştırmalar, Omega-3 yağlarından zengin beslenmenin Alzheimer gibi rahatsızlıklara yakalanma riskini azalttığını ortaya koymuştur. Hafızanızı güçlendirip unutkanlığı önlemek için öğünlerinize mutlaka ekleyin. En çok omega 3 bulunduran balıklar sırasıyla; somon, sardalya, alabalıktır. Balıklardan daha çok omega 3 bulunduran besin ise chia tohumudur. Ayrıca cevizde de omega 3 bulunduğunu unutmamalıyız.

2)BİTTER ÇİKOLATA

Kakao düzeyi %75’in üzerinde olan bitter çikolatalar antioksidan etkiyi arttırarak beyninizin yaşlanmasını  geciktiriyor. 

Yalnız miktara DİKKAT! Günlük 40 gramın üzerinde çikolata tüketmeyin.

3)TAZE YABAN MERSİNİ

Hafızanızı güçlendirmenin yanında hem öğrenme kapasitenizi arttırır hem de cildinize gençlik ışıltısı verir. Günde 1 avuç sizin için yeterli olacaktır.

4)ISPANAK

Folik asit, alzheimer hastalığından korunmak ve yaşa bağlı unutkanlığın tedavisi için önerilen vitaminler arasında ilk sıralarda yer almaktadır.

Folik asit ve mineraller bakımından zengin olan ıspanak,  bu nedenle hafızayı geliştirir. Unutkanlığın tedavisi için önerilen besinler arasında ilk sırayı almaktadır.

5)YULAF EZMESİ

Yulaf ezmesi, kepekli pirinç gibi kepekli tahıllar antioksidan etkisi ile beyne giden oksijeni destekler. Unutkanlığa iyi gelir ve beyin hücrelerini korur.

6)YOĞURT

Yoğurdun içerisindeki tirozin adlı madde sadece unutkanlığınıza çare olmuyor, aynı zamanda beyninizi uyararak hızlı düşünmenize ve enerjik olmanıza da katkıda bulunuyor.

7)KIRMIZI SOĞAN

Kırmızı soğan, quercetin adı verilen bileşen bakımından oldukça zengindir. Bu bileşen hafızayı geliştirmek ve unutkanlığı önlemek için çok güçlüdür. Kırmızı soğan aynı zamanda iyi de bir folik asit kaynağıdır.

8)DOMATES

Domateste bulunan likopen adlı madde de güçlü bir antioksidandır. 

Beynin ve zekanın gelişimini destekler. Bu da sağlıklı bir hafızaya yol açar.

 

Diyetisyen Büşra Demirdağ





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

info@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma