Vücudumuzdaki Serotonin Hormonunu Nasıl Yükseltiriz?
23 Mart


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Vücudumuzdaki Serotonin Hormonunu Nasıl Yükseltiriz?

Vücudumuzdaki Serotonin Hormonunu Nasıl Yükseltiriz?

   Serotonin hormonu insan beyninde, bağırsaklarında, bağ dokularında ve kanda bulunan ve kişinin psikolojik durumunu etkileyen bir hormondur.  Mutlu hissetmemizi sağlar.

   Sağlıklı beslenme ile yakından ilişkisi olan serotonin hormonu kişinin davranışlarından, beslenme alışkanlıklarından,  uyku düzeninden etkilenerek düşebilir. Kişilerin proteinli besinler tüketmemesi, az su içmek, güneş ışığından faydalanmamak, sağlıklı yağlardan gereğince almaması serotonin düşüklüğüne neden olur. Ayrıca stresin de bu hormon üzerinde etkisi vardır. Kişinin yaşadığı sıkıntılar da kandaki kortizol miktarının değişmesine neden olur. Kortizol stres hormonu olarak nitelenir ve serotonini düşürür.

   Serotoninin yükseltebilmek sağlıklı beslenmeyle başlar. Protein içeriği yüksek, sağlıklı yağlar içeren, kan şekeri seviyesini düzenleyen ve uzun sürede sindirilen karbonhidratlar (kompleks karbonhidratlar) tüketmek serotonin fazlalığı olmasını sağlar.

   Somon bağlığı tavuk, kaz, hindi gibi kümes hayvanları, ıspanak, yumurta, süt, soya ürünleri, fındık gibi besinleri düzenli olarak tüketmek serotonin hormonunu yükseltir.

   Güneş ışığını yeterince almak da bu hormonun yükselmesini sağlar. Özellikle kışın depresif hissetmek yeteri kadar güneş ışığı alamamakla ilişkilendirilir.

   Günlük olarak bol su tüketmek diğer hormonlar gibi serotonin hormonunu da gereken düzeyde kalmasını sağlar.

   Düzenli egzersiz yapan kişilerde serotonin hormonunun yüksek olduğu yapılan araştırmalarda ortaya çıkmıştır.

   Düzenli uyumak, vücudun dinlenmesini ve yenilenmesini sağlarken serotonin miktarını da artırır.

Sağlıklı günler dileriz.





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma