Erkeklerin uzak durması gereken gıdalar
18 Aralık

Erkeklerin uzak durması gereken gıdalar

Erkeklerde testosteron hormonun eksikliği iktidarsızlığa, kemik erimesine, depresyona, yorgunluk ve uykusuzluğa, kaslarda kayba, göbek bölgesinde yağlanmaya ve fiziksel performansta düşüklüğe sebep oluyor. Diyetisyen Büşra Demirdağ hangi besinlerin testosteron hormonunu büyük ölçüde azalttığını anlattı.

Alkol

Arada alkol kaçamakları yapmayı seviyor olabilirsiniz. Fakat önceliği hormonlarınıza veriyorsanız, ya alkolden tamamen uzak durun ya da kendinizi haftada 1-2 kadeh ile sınırlandırın.

Alkol aldığınız zaman vücudunuzda salgılanan endorfin hormonları, kendinizi iyi hissetmenizi sağlasa da, aynı kimyasallar testosteron seviyenize zarar veriyor. Zamanla göbeğinizde biriken ve bel çevrenizde yağlanmaya sebep olan alkol, testosteron üretimine uzun vadede de zarar veriyor.

Soya ürünleri

Fitoöstrojen yönünden zengin olan soya ürünleri östrojen hormonuyla benzer özellikler göstermesinin yanı sıra Human Reproduction gibi birçok yayında yer alan çeşitli çalışmalarda da söylendiği gibi  sperm sayısını ve testosteron seviyesini düşürüyor

 

Keten tohumu

Omega-3 yönünden çok zengin ve bir o kadar da faydalı olarak bilinen keten tohumu, testosteron seviyesini korumak isteyen erkekler için en iyi tercih olmayabilir. Amerika Birleşik Devletleri’nde bulunan Duke University Medical Centre tarafından yapılan araştırmalarda, keten tohumu içerisinde bulunan lignan adlı kimyasalın, yüksek oranda östrojen içermesinin yanında bir de erkeklerde testosteron seviyesini düşürdüğü sonucuna varılmış.

İşlenmiş gıdalar

İşlenmiş gıdaların bu gruba alınmasının sebebi çoğunun yüksek oranda şeker içermesidir. Bazen biz içeriğine baktığımızda şeker yazısını görmeyebiliriz. Ancak bu içerisinde şeker olmadığı anlamına gelmez. Çünkü şeker grubuna ait farklı bir isim yazıyor olabilir ve biz o ismi bilmiyor olabiliriz. İşte o isimlerden bazıları: Kahverengi şeker, invert şeker, mısır şurubu, laktoz, desktroz, malt şurubu, fruktoz, maltoz, meyve suyu konsantresi, glukoz, sofra şekeri, fruktozlu mısır şurubu, sukroz, bal, şekerkamışı

Oxford Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırmada, 75 erkeğe 75 gram saf şeker verildiğinde, testosteron seviyelerindeki ortalama düşüşün %25 olduğu gözlemlenmiş.

Diyetisyen Büşra Demirdağ





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın

İLETİŞİM

SADE DERMA ESTETİK

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr


SADE DERMA GÜZELLİK

Yalı Mh. İdil Biret Cad. No:3 Kat:2 35550 Karşıyaka/İZMİR

0 232 330 19 03

bilgi@dermaestetik.com.tr







Bu web sayfası çerezler ve Google Analytics web analiz aracını kullanıyor. Sayfalarımızı ziyaret ettiğinizde bunu kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik politikamızla ilgili bilgilere buradan, Çerez politikamızla ilgili bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma