GLUTATYON NEDİR?
03 Eylül


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

GLUTATYON NEDİR?

Glutatyon vücudumuzun kendisine zararlı olan maddeleri vücuttan arındırmak için kullandığı en güçlü antioksidanlardan biridir. Özellikle; erken yaşlanma, sık hastalanma, kronik stres, toksinler, GDO’lu yiyecekler, kontrolsüz ve yanlış ilaç kullanımları ve yanlış beslenme kişilerdeki glutatyon düzeylerinin azalmasında etkilidir.

Sağlıklı bir yetişkinin bedeninde sadece 10 gram kadar glutatyon vardır. Besinlerle kazanabileceğimiz glutatyon miktarı ise günde en fazla 100-150 mg civarındadır. Besinlerdeki glutatyonun yanı sıra bedenimiz glutatyonun hammaddesi olan sistein, glisin ve glutamatı kullanarak kendi glutatyonunu kendi üretebilir.Glutamin, sistein ve glisin aminoasitlerinin birlikteliğinden oluşan glutatyon; immün sistem ve hücre metabolizmasının çalışmasını destekler. Vücutta yeterli glutatyonun bulunması önemlidir.

Doğal üretilen miktar, aşırı bir toksik yük, ağır metal yüklenmesi, serbest radikal saldırısı yoksa genelde yeterlidir. Yaş ilerledikçe bedenin kendi glutatyon üretiminde de düşme başlar. Alkol ve sigara glutatyon ihtiyacını artıran buna karşılık glutatyon üretimini azaltan faktörlerdir.

GLUTATYON SEVİYESİNİ ARTTIRMANIN 4 YOLU

Daha fazla süt ve süt ürünü tüketin (yoğurt, peynir gibi)

Kükürt açısından zengin besinler tüketin (et, yumurta ve balık gibi protein kaynakları; pirinç, ekmek ve makarna dahil tahıllar; soğan, sarımsak, brokoli, lahana gibi sebzeler)

Peynir altı suyu proteini tüketin (süt ürünlerinde bulunan başka bir proteindir)

Daha fazla egzersiz yapın (günlük minimum 10.000 adım)

İnsan Vücudundaki Glutatyon Düzeylerini Uyaran Besin Grupları;

• Lahana

• Sarımsak/soğan

• Maydanoz

• Ispanak

• Pancar

• Zerdeçal

• Tarçın

• Kakule

• Kimyon

Glutatyondan Zengin 10 Besin

• Kuşkonmaz

• Avokado

• Ispanak

• Bamya

• Karnabahar

• Domates

• Havuç

• Kavun

• Greyfurt

• Kabak

Glutatyon, doğal olarak oluşan bir antioksidandır. İnsan karaciğeri bunu üretebilir ve aynı zamanda çeşitli besinlerde bulunur. Glutatyon seviyeleri yaşla birlikte doğal olarak azalır. Bununla birlikte, dengesiz beslenme ve hareketsizlik de glutatyon seviyelerini azaltabilir. İnsanlar diyet ve yaşam tarzıyla ilgili değişiklikler yaparak doğal olarak glutatyon seviyelerini artırabilirler. Araştırmacılar, glutatyon desteğinin bazı insanlara fayda sağlayabileceğini, ancak olumsuz yan etkilere neden olabileceğini gösteren bazı kanıtlar bulmuştur. Bu yüzden damar yoluyla veya takviye olarak alınacaksa mutlaka uzman kontrolünde olmalıdır.

 

Diyetisyen Mine Ayan





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma