PİLATES VE BESLENME
06 Eylül


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme Onda Soğuk Dalga Terapisi Hydroshape Rollshape VellaShape Vücut Odaklı Kavitasyon Vakum Terapi Striort G5 Selülit Masajı Manuel Selülit Masajı Presso Terapi Inbody Vücut Analizi Radyo Frekans

PİLATES VE BESLENME

Pilates yaparken maksimum verimi alabilmek için spor ve beslenme dinamiklerinin düzenlenmesi çok önemlidir. Ancak bazen sporcu beslenmesi için yanlış tavsiyeler ya da yanlış yönlendirmeler yapılabilir, egzersiz programına eş değer şekilde yeme alışkanlıkları düzenlenmelidir.

Spor öncesi beslenme vücudunuzun ihtiyacı olan kaynakları elde etmenizi sağlayacak aynı zamanda bunların size güç ve kas olarak geri dönmesine yardımcı olacaktır. Günlük beslenme kriterlerinizden ödün vererek, fit ve sağlıklı bir vücuda sahip olabilir ve sağlıklı bir yaşamın kapılarını açabilirsiniz.

Öncelikle spor öncesi, sonrası ve günlük yeme içme programınıza profesyonel bir destek alarak başlamanız faydalı olacaktır. Herkesin vücudunun gereksinimleri farklılık gösterebilir, bazı besinleri fazla almanız halinde size kas değil yağ olarak geri dönüş yapabilir. Beslenme kaynaklarının günlük listesini kendi bedensel ihtiyaçlarınıza göre ayarlamayı ihmal etmemeli ve spor sonrası yapılması gerekenleri dikkate alarak hareket etmeniz gerektiğini de bilmelisiniz.

Spor yaparken beslenme kriterlerine önem vermeniz gereken bir diğer nokta ise sıvı ihtiyacınız, eğer az su içiyorsanız bundan hemen vazgeçmeli günlük su tüketiminize dikkat etmelisiniz. Vücudunuzun gereksinimi olan su, sporun baş ağrısı yapmamasını, metabolizmanızın yükselmesini ve performansınızın artmasını sağlayacaktır. Spor sırasında aralıklarla su içmeli ve günlük beslenme ihtiyaçlarınızı şu şekilde ayarlamanız gerekmektedir.

Sporcu Beslenmesi Menünüzü Belirleyin

Sporcu beslenmesi için öncelikler arasında yer alan karbonhidrat ve protein güzel bir güne başlama öğünüdür. Genellikle yanlış anlaşılmış olan sporcu diyeti, asla ekmek ya da makarna gibi yiyecekler tüketilmemesi şeklinde lanse edilmiştir. Ancak vücudunuzun ihtiyacı olan spor öncesi ve sonrası beslenme listenize karbonhidrat ve protein ürünlerini mutlaka eklemelisiniz. Örneğin yağsız bir tost yaparak, yanına taze sıkılmış bir meyve suyuyla birlikte günlük karbonhidrat ve vitamin ihtiyacınızı karşılamış olursunuz.

Kahvaltınızda ceviz, yulaf ya da şekersiz fıstık ezmesi gibi yiyeceklere de yer vererek sabah menünüzü hazırlamış olursunuz. Daha sonra spor sonrası beslenme menünüz için mantar, balık ya da bol domatesli bir salata da yiyerek vücudunuzun gereksinimlerini karşılayabilirsiniz.

Eğer sabah karbonhidrat almadıysanız akşam mutlaka bu eksiği tamamlamalı ihtiyacınız olan vitaminleri tamamen kullandığınızdan emin olmalısınız. Balık, tavuk ve kırmızı et tüketimini haftalık olarak kendi vücut ihtiyaçlarınıza göre ayarlamalı, aşırıya kaçmadan ekmek tüketimine de önem vermelisiniz.

Hem vitamin hem de mineral kaynaklarını aynı anda tüketmeniz gerekmektedir. Bunun için et ve süt ürünlerine öncelik vermeli, süt, peynir ve kurubaklagil açısından zengin olan öğünler seçmelisiniz. Bedensel aktivitelerinizde yoğun olarak kaslarınızın ihtiyaç duyduğu besin kaynakları, bol vitamin, mineral ve liflerden geçmektedir. Yağlı tohumlar ve yeşil yapraklı besinler vücudunuzun hem vitamin hem de mineral ihtiyacını karşılayacaktır.

Kısaca;

Öncelikle karbonhidrat tüketimine öncelik vermelisiniz.

Proteini hayatınızın bir parçası haline dönüştürmelisiniz.

Tahıllı ve yulaflı yiyecekler tüketmelisiniz.

Kuru yemişlere ve meyvelerle ara öğünler hazırlamalısınız.

Haftada bir kere mutlaka deniz ürünü tüketmelisiniz.

Bol bol su içmeli ve doğal beslenmek için faydalı yiyecekler tüketmeye önem vermelisiniz.

Reformer ve Beslenme

Reformer ve beslenme kriterlerinde önceliğiniz kuru yemişler ve bol bol sebze tüketimiyle devam etmeniz olacaktır. Haftalık olarak düzenli bir şekilde vücudunuzun ihtiyacı olan mineral, protein ve vitaminlere bu noktada da önem vermelisiniz.

Pilatese başlamadan önce yemek tüketmemelisiniz. Öncelikle yemek yemenizin üzerinden 3 ile 4 saat geçmiş olmalı, karbonhidrat ve protein ağırlıklı bir öğünü atlatmış olmalısınız. Bunun yanı sıra günlük süt, peynir ve yoğurt tüketimine de öncelik vererek, bol bol su tüketmelisiniz.Pilates yapmadan önce yemek yediyseniz o günlük programınızı ertelemeniz çok önemli olacaktır. Denge ve güç gerektiren pozisyonlarda mide krampları yaşayabilir, nefes alma sorunlarıyla karşılayabilirsiniz.

Günde 50 dakika haftada 2 veya isteğe bağlı 3 defa yapılan egzersizlerle vücudunuzun bütün kaslarını harekete geçirirsiniz pilates, beslenme programınızı da uyguladığınızda harika sonuçlar alınmaktadır.

Başlangıç düzeyinde bir pilates egzersizi 200 kcal/sa yakabilmenizi sağlarken ileri seviyede bir pilates egzersizi 400 kcal/ sa harcamanızı sağlayacaktır. Haftalık olarak beslenmenizede dikkat ederek 1 – 2 kilo vermenize yardımcı olabileceği gibi karın, kalça, bel, sır ve bacak kaslarınızın güçlenmesiniı aynı zamanda cildinizin ve sarkıkların toparlanmasını sağlayacak etkili bir egzersiz programıdır.

Sporcu beslenmesi kriterlerine uyarak, pilates yaptığınız da zayıflamamak neredeyse imkansızdır.

 

Diyetisyen Mine Ayan

 





SIK SORULAN SORULAR

WarpSculpt için özel bir hazırlık yapmak gerekmiyor. Eğer karın kaslarını hedef alıyorsanız, sırt üstü, eğer popo bölgesini tedavi etmek istiyorsan yüz üstü rahatça uzanmanız yeterli oluyor. Yüksek yoğunluklu elektromanyetik enerjisi hedef bölge kaslarına gönderilmeye başladığında, kasılmaları hissediyorsunuz.

30 dakika boyunca, kasılmalar bir algoritmayı takip ediyor. Bazen daha hızlı bazen daha yavaş bazen daha güçlü oluyor. Başta çok yoğun hissedebiliyorsunuz ama çoğu insan birkaç dakika içerisinde alışıyor.

WarpSculpt'ın elektromanyetik enerjisi kaslarınızın kendi yaptığınız egzersizler ile erişebileceğinden çok daha güçlü bir şekilde kasılmasını sağlıyor.

Ortalama 30 dakika süren seans sonrasında terlemeden, acı çekmeden 20000 mekik ya da squat yapmış gibi oluyorsunuz.

Efor sarf etmeden, hızla zayıflamak isteyenler için tercih edilen WarpSculpt, kas yapmak istediğiniz kas dokusu yoğun her bölgenize; popo, kalça, kol, bacak, karın ve göbeğe uygulanabilen bir tekniktir.

Warpsculpt 30 dk süren bir uygulamadır.

Son seansın 2-3 hafta sonrasında sonuç alınır.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma