Yeterince Yağ Yakamıyor musunuz?
14 Aralık


Diyetisyen Kontrolünde Sağlıklı Beslenme

Yeterince Yağ Yakamıyor musunuz?

Yeterince yağ yakamamanızın sebeplerinden biri gerektiği kadar protein tüketmiyor oluşunuz olabilir...

Proteinler, sağlıklı beslenmenin önemli bir parçasıdır.
Proteinler, amino asitler adı verilen kimyasal "yapı taşlarından" oluşur.
Vücudunuz, kasları ve kemikleri inşa etmek ve onarmak için amino asitleri kullanır.

Tabii dengeli beslenmek her zaman önemli,  çok yüksek proteinli diyetler önerilmez.

Protein kaynaklarına gelin birlikte göz atalım:

Kuzu eti ve dana eti gibi kırmızı etler
Tavuk, ördek, hindi gibi kümes hayvanları
Tüm balık çeşitleri, karides, yengeç, ıstakoz, midye, istiridye, deniz tarağı ve istiridye gibi deniz mahsülleri
Yumurta
Süt ve süt ürünleri, özellikle yoğurt ve süzme peynir
Fındık, fıstık, badem, ceviz, kaju gibi kuruyemişler
Tüm mercimek, nohut, bezelye gibi baklagiller ve fasülye

Özellikle geçirdiğimiz bu zor günlerde, şok diyetlerden uzak durarak dengeli ve sağlıklı beslenmeye önem vermenizi tavsiye eder, sağlıklı günler dileriz.

http://www.instagram.com/p/CIgPe2sFxG7/





SIK SORULAN SORULAR

Sağlıklı kilo kaybının haftada 0,5-1kg arasında olması gerektiği Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisidir. Obez ve morbidobez bireylerin kilo veriş hızı daha fazla olmaktadır. Ancak aylık 6 kg üzerindeki ağırlık kaybı sağlık sıkıntılarının ortaya çıkmasına neden olabilmektedir.

 

Fazla kilolarınızı uzun bir sürede aldığınız halde kısa sürede kilo kaybı yaşamaya çalışmamalısınız. Unutulmamalıdır ki, sağlıksız ve hızlı kilo kaybı sonucunda kiloların geri alınması kaçınılmazdır.

Diyet yaparken dengeli besin içeriği oluşturulmamış, farklı besin çeşitliliği sağlanmayan, enerji miktarını çok kısıtlayan diyetler bedeni inceltmekten ziyade kas kaybı ve en çok da yüzün çökmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu nedenle bu yanlışlara düşmemek gerekir.

Sağlıklı kilo vermek ve verilen kiloları geri almamak için diyetinizde ekmeğe yer vermeniz gerekiyor. İştah kontrolü sağlamak, bel çevresindeki yağlardan daha çabuk kurtulmak ve tatlıya karşı isteğin azaltılması için her öğün 1-2 dilim tahıllı ekmeklerin tüketilmesi gereklidir.

 

Metabolizmanın hızlı çalışması ve sağlıklı kilo kaybının sağlanabilmesi için azar azar sık sık yemek gerekmektedir. Uzun süren açlıklarda metabolizma yavaşladığı gibi vücut tüketilen besinleri depo etmeye yönelecektir.

Yetişkin bir bireyin günlük 10-12 su bardağı (yaklaşık 2litre) su içmesi gerekmektedir. Vücutta kan dolaşımının düzenli sağlanabilmesi ve metabolizmanın hızlı çalışması için bu miktarın altında tüketilmemesi önerilmektedir.

Öncelikle uyguladığınız diyet programı bir uzman diyetisyen tarafından size uygun şekilde hazırlanmış olmalıdır. Fakat bunun yanında gün içerisinde bol su tüketerek ve spor yaparak vücudunuza enerji sağlayabilirsiniz.




Uzmana Danışın



İLETİŞİM

8229/1 Sk. Ece Sitesi A Blok 21/C Ataşehir / İzmir
(Kent Hastanesi Çaprazı - İztik Karşısı)

0 533 030 61 050 232 329 19 000 232 329 19 35

bilgi@dermaestetik.com.tr




Uzmana Danışın

Uzmana Danışın

gonet parma